ההסכם המתגבש: אבי לוזון יודיע כי לא ירוץ לקדנציה נוספת בהתאחדות

זאת במסגרת הצעת הפשרה, עליה עובד יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו ושרת הספורט לימור לבנת

שבועיים וחצי לפני פתיחת עונת 2013/14 של ליגת העל בכדורגל, ולראשונה מאז החל המאבק הגדול בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו ושרת הספורט לימור לבנת, בעקבות פרסום המלצות ועדת זליכה - נראה כי הצדדים מתחילים להתכנס לפתרון. במסגרת ההסכם המתגבש, שנעשה בתיווכו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ייחתם גם ההסכם שיווקי בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו, שיאפשר להתאחדות לקבל את בלון החמצן העיקרי שלה בשווי של כ-80 מיליון שקל כבר בעונה הקרובה.

‏ההצעה עליה עובד עופר עיני כוללת את ההיי-לייט הבא: יו"ר ההתאחדות אבי לוזון יודיע כבר בימים הקרובים במסיבת עיתונאים כי הוא מתחייב שלא להמשיך לקדנציה נוספת בהתאחדות לכדורגל. עם זאת, על-מנת לאפשר להתאחדות לבצע את שינויי התקנון הנדרשים ולהתארגן לבחירות בשיטה החדשה של בחירה באמצעות ועדת איתור (כפי שהמליצה ועדת דודי כהן, שכונסה על-ידי לוזון עצמו), הבחירות ייערכו רק בתום עונת 2013/14.

במלים אחרות, לוזון יוכל להישאר בתפקיד עוד מספר חודשים בודדים בלבד מעבר למועד המקורי (הבחירות לקדנציה הבאה אמורות להתקיים בינואר).

על-פי ההצעה המתגבשת, עד חודש מארס 2014 תוקם ועדת האיתור לבחירת יו"ר ההתאחדות הבא. בנוסף, במהלך עונת המשחקים 2013/14 תתחייב ההתאחדות ליישם את המלצות ועדת זליכה כתנאי להמשך ההסכם השיווקי עם הטוטו.

על-מנת לאפשר להתאחדות ולקבוצות ליהנות כבר העונה מכספי ההסכם השיווקי כולו, הרעיון הוא לקיים בכל זאת את מפעל גביע הטוטו, כשהכוונה היא לפתוח את הטורניר במהלך חודש ספטמבר בתקופת החגים. כזכור, גביע הטוטו היה אמור לצאת לדרך לפני פתיחת הליגה אבל בוטל מאחר שלא נחתם ההסכם השיווקי. השווי של גביע הטוטו עבור קבוצות ליגת העל מוערך ב-6-8 מיליון שקל.

לגבי העונה, ההתאחדות לכדורגל תוכל לקבל את מלוא ההסכם השיווקי שיאפשר את הזרמת הכסף לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית, אבל בשונה מההסכמים הקודמים בין הצדדים, הפעם יהיו לטוטו תחנות יציאה לכל אורך עונת 2013/14, על-פי לוחות זמנים שייקבעו בין הצדדים ובהם תצטרך ההתאחדות להציג את ההתקדמות שלה ביישום הרפורמה בענף הכדורגל.

אגב, בניגוד לפרסומים שונים בכלי התקשורת שבהם צוין כי ההסכם השיווקי יגיע ל-100 מיליון שקל, הרי ההסכם השיווקי המתגבש יעמוד על לא יותר מ-80 מיליון שקל.