לפיד יפעל לביטול המס המאוחד לזוגות העובדים יחד

יקדם הצעת חוק לביטול חישוב המס המאוחד, כך שתיכנס לתוקף החל מ-1 בינואר ■ המשמעות: זוגות העובדים יחד באותו עסק יוכלו ליהנות מחישוב מס בנפרד

שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע היום (ד') כי יפעל לביטול חישוב המס המאוחד לזוגות נשואים העובדים באותו עסק, ואף הנחה את מנהל רשות המסים, משה אשר, להתחיל ולקדם את הצעת החוק לביטול חישוב המס המאוחד, כך שתיכנס לתוקף החל מ-1 בינואר 2014.

אם החוק שמקדם לפיד יועבר, כל אחד מבני הזוג העובדים יחד באותו עסק יוכלו ליהנות מחישוב מס בנפרד, על-פי מדרגות המס של כל אחד מהם.

כיום, זוגות נשואים העובדים באותו עסק זכאים לחישוב מס נפרד עד לגבול של כ-50,000 שקל בשנה. שינוי החוק יוביל לכך שלא תהיה יותר מגבלה, וכל בן זוג יוכל ליהנות מנקודות זיכוי והטבות מס.

"ההחלטה היא המשך ישיר למדיניות המציבה את האדם העובד במרכז העשייה ולתמרוץ ההשתתפות במעגל העבודה, שתוביל להגדלת הפריון במשק", אמר לפיד. "אני שמח שהצלחנו לעצור עיוות משקי ותיק שמנע צמיחת עסקים משפחתיים, קטנים ובינוניים ברובם, שהם השדרה המרכזית של העולם העסקי בישראל".

מרשות המסים נמסר בתגובה: "שר האוצר קבע באופן תקדימי החלת חישוב נפרד לבני זוג העובדים בעסק משותף, ללא הגבלת סכומים. מנהל רשות המסים יפעל להכנת הצעת חוק שתשקף החלטה זו. כמו כן, מנהל רשות המסים ינחה את פקידי השומה לגלות התחשבות ולהקל במסגרת מגבלות החוק, כל זאת בבדיקה פרטנית ונסיבותיו האישיות של כל נישום".