"גלובס" בדק 3 דגמים של שעונים חכמים - וחזר עם מסקנות

מי שמעדיף לענות לסלולרי באמצעות השעון כבר יכול לעשות זאת בעזרת שעון חכם, אלא שהדגמים הראשונים סובלים עדיין מממשק מסובך ומעיצוב מגושם

אחרי שהתרגלנו למונח סמארטפון, עומלות עכשיו היצרניות על החדרת מונח חדש לתודעה: סמארט ווטש (שעון חכם). אפל, סמסונג, LG ואחרות נמצאות על-פי דיווחים בשלבים לקראת פיתוח שעון מתקדם, כזה שיהיה מחשב לביש שהצרכנים עונדים על פרק היד.

המרדף הזה הוא אחד המעניינים היום בעולם הגאדג'טים, כשבחנויות האלקטרוניקה אפשר למצוא מספר דגמים בודדים של שעונים חכמים, שמנסים להקדים את כניסתן של ענקיות הטכנולוגיה לשוק.

ואולם, בדיקת כמה דגמים שכבר נמצאים בשוק מעידה על כך שעדיין לא הגיע העת לקנות שעון חכם. השוק בחיתוליו, ופעילות בו מספר יצרניות בודדות, שמשווקות מוצרים לא בשלים.

"גלובס" בדק 3 שעונים: Smart Watch של סוני, הנמצא בחנויות כבר יותר משנה (בשבועות הקרובים אמור להגיע דגם חדש שיחליף אותו); I'm Watch של חברת I'm Spa האיטלקית - הדגם הוותיק בשוק העולמי, שהחל להימכר בישראל על-ידי יבואן רשמי טי קאסט שופ לפני מספר שבועות; והשעון לילדים Foxi - מוצר של חברה ישראלית בעלת אותו שם.

המסקנות מאכזבות: ה-Smart Watch של סוני הוא המכשיר הראוי היחיד, שגם נמכר במחיר סביר וגם מספק ביצועים סבירים, אך הוא עדיין לא כזה שהיינו רוצים לענוד כל היום על היד שלנו. I'm Watch הוא מוצר יקר שנכשל גם בעיצוב וגם בביצועים, ופוקסי הוא אמנם לא שעון חכם כהגדרת הקטגוריה, והוא מיועד לילדים, אבל הוא מסובך ולא עמיד. לפחות כרגע אין אף מוצר שבאמת יכול להיחשב לשעון חכם שללקוחות מומלץ ללכת לרכוש.

Foxi: מצריך התקנת סים ומאפשר לעקוב אחר הילד

פוקסי הוא שעון שמיועד לילדים, המציע יכולות פשוטות יותר מהדגמים האחרים. המטרה היא לאפשר להורה לתקשר עם הילד ולספק לו טלפון סלולרי שהוא יענוד על היד ולא יאבד בזמן שהוא מבלה עם חברים. מחירו 700 שקל ברשת באג.

לפוקסי אמנם אין אפליקציות, אבל הוא מאפשר להורים לטלפן אל הילד. השעון יכול להפוך למוניטור המאפשר להורה להקשיב לסביבת הילד. מלבד זאת ניתן גם לראות את מיקומו של הילד על גבי מפה.

מסך

השעון מגיע עם מסך באיכות נמוכה בגודל 1.5 אינץ', אך נראה כי מפתחיו לא הקדישו זמן רב מדי כדי להתאים את התצוגה לצורתו העגולה של השעון.

היחידה שנבדקה סבלה מבעיית מסך ותצוגה, כשלמעשה תוך זמן קצר המסך כבה, מה שלא מאפשר תפעול סביר, כמו צפייה בשעה או במספר טלפון.

שיחות

הפוקסי לא מתחבר לסמארטפונים, אלא משמש כיחידה עצמאית לניהול שיחות טלפון מהמיקרופון והרמקול של השעון. הדבר דורש רכישת קו טלפון והתקנת הסים בשעון.

לא ניתן לחייג לכל מספר טלפון מהשעון, אלא רק בהגדרה קבועה של 3 מספרים. את החיוג מבצעים בלחיצת כפתור מהשעון. קביעת מספרי הטלפון ואפילו קביעת השעה מתבצעת בצורה מסורבלת על-ידי שליחת מסרונים עם פקודות קבועות לשעון.

עיצוב ומידות

השעון נראה כמוצר שמיועד לילדים. הוא מאוד פלסטיקי, לא גמיש, אבל לא שוקל הרבה - 63 גרם.

בשורה התחתונה

הרעיון של פוקסי הוא בהחלט מוצלח, הביצוע הרבה פחות. המוצר לא שרד אצלנו אפילו יום בשימוש סביר, כאשר ממוצר המיועד לילדים מצופה להיות עמיד. גם הממשק לא ידידותי.

ציון: 5

פוקסי
 פוקסי

Smart Watch של סוני מובייל: מוצלח אך עבה ולא עמיד

השעון הזה, שמחירו 550 שקל בחנות של סוני מובייל בקניון איילון ברמת-גן, נהנה מכמה יכולות. מלבד שיחות, ניתן לקרוא בו מסרונים ולענות תשובה גנרית שמבקשת להתקשר חזרה. פייסבוק גם נמצאת כאן ומאפשרת מהשעון צפייה בסטטוסים. יש גם חיווי של ציוצים מטוויטר, מזג-האוויר, גישה לפגישות קרובות מלוח השנה ושליטה בנגן המוזיקה.

השעון מאפשר הורדת אפליקציות נוספות מהחנות של גוגל. אפליקציה שהייתה מאוד חסרה לנו היא חיווי להודעות נכנסות ב-WhatsApp.

אחת האפליקציות החביבות לשעון היא Endomondo שעברה התאמה מיוחדת לכאן. באמצעות השעון אפשר לראות בזמן ריצה נתונים על המרחק (דרך ה-GPS שבטלפון) וזמן. מי שמחבר רצועת דופק לסמארטפון יכול לקבל מידע נוסף ולוותר על שעון ייעודי.

מסך

ה-Smart Watch פועל רק עם טלפוני אנדרואיד ומגיע עם מסך מגע בגודל 1.3 אינץ' עם תצוגה באיכות נמוכה יחסית, שמקשה מאוד על צפייה באור שמש ישיר. למרות שהחברה אומרת שהוא עמיד לשריטות, לנו הוא נשרט מהר מאוד.

עיצוב ומידות

השעון עבה מדי - 8 מ"מ, והוא שוקל עם הרצועה 26 גרם. הרצועה נראית קצת זולה, אבל ניתנת להחלפה עם רצועות של שעונים אחרים (מתאם כלול בערכה).

חיבור

השעון משתמש בסמארטפון כמקור המידע שלו, והוא מחובר אליו כל הזמן בתקשורת אלחוטית בלוטות' (עד למרחק 10 מטר). כאשר השעון מנותק מהטלפון, לא ניתן לעשות בו שום שימוש.

שיחות

ה-Smart Watch מאפשר גישה לכל המידע החשוב באופן מיידי, למשל, כאשר נכנסת שיחה, השעון רוטט ומציג חיווי בעברית של האדם המתקשר ותמונה. באותו רגע ניתן לנתק את השיחה או להשתיק את הצלצול. למרבה הפלא, אפשרות הרטט על היד ממכרת, ומהר מאוד מתרגלים להביט על היד כאשר הטלפון מצלצל, אפילו כששוכחים את השעון בבית.

בשורה התחתונה

מחירו של השעון של סוני מובייל הוא סביר ומספק יכולות רבות, ומתאים לאנשים שרוצים להיות מחוברים לסמארטפון שלהם, גם שהוא נמצא מרחק מטרים בודדים מהם.

ציון: 8

סוני Smart Watch
 סוני Smart Watch

I'm Watch של I'm Spa: מתקדם אך גדול ויקר

השעון האיטלקי, שמחירו 1,700 שקל, כולל אפליקציות רבות, כמו שעון מעורר, יומן, טוויטר, פייסבוק, נגן מוזיקה ומייל. בנוסף, הוא כולל חנות אפליקציות, שמאפשרת לעדכן כל הזמן את היכולות של המכשיר. השעון מספק התראות על שיחות נכנסות ומסרונים המגיעים לסמארטפון.

חיבור

ה-I'm Watch מתחבר למכשירי אנדרואיד או אייפון באמצעות תקשורת בלוטות', ששואבת את האינטרנט מהסמארטפון ישירות לשעון.

לא צריך להתקין אפליקציות מיוחדות על הסמארטפון לצורך התקשורת בין המכשירים, כאשר בניגוד לסוני, המידע נשמר על השעון ולא על הסמארטפון.

שיחות

ב-I'm Watch מאפשרים לענות לשיחות וגם לדבר באמצעות הספיקרפון של השעון.

היכולת הזאת היא גם סוג של חיסרון, כי אם לא מנטרלים אותה, פתאום באמצע פגישה שומעים אדם מדבר ישירות מהרמקול של השעון.

מסך

מסך 1.5 אינץ' יותר טוב מזה של סוני, אבל לא נעים מספיק לתפעול.

עיצוב

העיצוב של ה-I'm Watch הוא מה שהורס את המוצר הזה. בחברה החליטו לבנות שעון עם מסגרת ענקית ועובי של של 10 מ"מ, כך שעל היד השעון נראה כמו רצועה ענקית ומגושמת.

החברה משווקת אותו בצבעים רבים כפריט אופנתי, אך עבור לקוחות רבים, בעיקר נשים, הוא פשוט גדול מדי.

בשורה התחתונה

ה-I'm Watch נראה כמו שעון משוכלל, אבל הוא פשוט לא מספק את הסחורה.

ציון: 5.5

I'm Watch
 I'm Watch