מניית הערב: חברת ביוטק שטסה בכ-125% לאחר הצלחת ניסוי

החברה הודיעה על הצלחה בניסוי שנועד לבדוק את יעילות ובטיחות השימוש בתרופת ה-Grafix, לטיפול בחולים הסובלים מכיבים סכרתיים מתמשכים בכף הרגל

חברת הביוטק אוסיריס טראפואטיקס (סימול:OSIR) הודיעה הערב (ג') על הצלחה בניסוי שנועד לבדוק את יעילות ובטיחות השימוש בתרופת ה-Grafix, לטיפול בחולים הסובלים מכיבים סכרתיים מתמשכים בכף הרגל.

מהודעת החברה עולה כי הניסוי השיג את המטרות המרכזיות שלו. בניסוי שמעריך את היעילות והבטיחות של טיפול שבועי בגרפיקס, נלקחו 131 חולים מ-19 מרכזים מובילים לטיפול בפצעים בארה"ב. 62% מהחולים שהשתתפו בניסוי וקיבלו את תרופת הגראפיקס דיווחו על שיפור משמעותי ועל ריפוי מוחלט של הפצעים.

תוצאות הניסוי הראו שיפור משמעותי, מבחינה סטטיסטית, לטובת הגרפיקס והראה החלמת פצעים מהירה יותר וירידה במספר הטיפולים הדרוש לצורך החלמת פצעים אלו. כמו כן, מטופלים שפצעיהם לא החלימו לאחר 12 שבועות של טיפול רגיל ועברו לגרפיקס, פצעיהם החלימו ב-80%.

אוסיריס היא חברת ביוטק המפתחת תרופות המבוססות על תאי גזע ואף ידועה כחברה הראשונה בעולם שפיתחה תרופה שכזו, ה-Prochymal. החברה נסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-802 מיליון דולר. מחזור המסחר הממוצע ב-3 החודשים האחרונים במניית החברה עומד על כ-78 אלף מניות. אולם, לאחר ההודעה, מניית החברה מזנקת בכ-125% במחזור עצום יחסית של 6.2 מיליון מניות.