מירלנד מסכמת מחצית שנה: עברה לרווח של 4 מיליון דולר

זאת לעומת הפסד של 700 אלף דולר במחצית הראשונה של 2012 ■ הרווח הגולמי זינק ב-93% ■ התקדמות בפרויקט הדגל בסנט פטרסבורג

מירלנד, זרוע הפעילות של אילעזר פישמן ברוסיה (בשליטת מבני תעשייה וכלכלית ירושלים), סיכמה היום (ד') את המחצית הראשונה של 2013 עם זינוק של 93% ברווח הגולמי למחצית הראשונה ל-13.3 מיליון דולר. סך הכנסות החברה רשמו עלייה של 20% ל-23.9 מיליון דולר.

ה-EBIDTA במחצית הראשונה גדל ב-22% לסך של 6.9 מיליון דולר, לעומת כ- 5.6 מיליון דולר אשתקד. בשורה התחתונה, החברה עברה לרווח של 4 מיליון דולר לעומת הפסד של 700 אלף דולר במחצית הראשונה של 2012.

מירלנד מעדכנת עוד כי פרויקט הדגל שלה בסנט פטרסבורג ממשיך להתקדם בקצב מואץ ומרשים. השלב הראשון של הפרויקט שווק במלואו, טופס אכלוס התקבל במהלך הרבעון השני והחברה מתחילה בתהליך מסירת הדירות בחודש ספטמבר השנה. בשלב השני של הפרויקט, אשר בנייתו ושיווקו החלו לפני כשנה, שווקו כבר קרוב ל-70% מהדירות. התמורה כוללת של מכירת הדירות בשני השלבים הסתכמה עד היום לסך של 126 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה רומן רוזנטל אמר היום כי "אני שמח לסכם רבעון נוסף של שיפור משמעותי בתוצאות תפעוליות של החברה לצד התקדמות בהקמת פרויקט הדגל של החברה בסנט-פטרסבורג ופיתוח פרויקטים נוספים בפורטפוליו שלנו.

בחודשים האחרונים לצד פיתוח הנכסים התמקדנו גם בגיוון מקורות המימון של החברה. במסגרת זו גייסנו 84 מיליון דולר על ידי הרחבה של סדרה קיימת והנפקה של סדרה חדשה. הנפקת סדרת אג"ח ה' בהיקף מירבי כולל של 240 מיליון שקל ומח"מ ארוך יחסית, כמו גם ריבית שקלית קבועה של 7.21% מעידים על רמת ביקושים גבוהה והבעת האמון של שוק ההון בחברה ובפעילותה".

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"