מהומות הדמים במצרים נמשכות: 173 נהרגו בסוף השבוע

היום נודע כי אחד מהמפגינים שנהרגו ב"יום הזעם" הוא בנו של אחד מראשי האחים המוסלמים ■ חילופי אש בין כוחות הביטחון לתומכי התנועה במסגד בקהיר

ההתנגשויות האלימות במדינת הנילוס נמשכות, כשהיום (ש') פרצו כוחות הביטחון המצריים למסגד שבו התבצרו מאות מתומכי האחים המוסלמים והכו בכוח מפגינים, תוך שימוש בגז מדמיע. מאז שעות הבוקר התנהל משא ומתן בין המתבצרים לכוחות הביטחון המכתרים את המסגד, בנסיון לסיים את האירוע ללא נפגעים, אולם כעבור זמן מה פתחו חמושים באש מתוך המסגד - מה שגרם לכוחות הביטחון לפרוץ אליו. גם בשעה זו ממשיכים פעילים להתגודד במקום התפילה ובסביבתו. בתוך כך, דווח כי השלטון הזמני שוקל להכריז על האחים המוסלמים ארגון בלתי חוקי ולהעמיד את הנהגתו למשפט צבאי. ראש ממשלת מצרים הודיע היום כי המדינה לא תתפייס עם מי שידיהם מגואלות בדם. לפי שעה, עומד מניין ההרוגים על 173.

מוקדם יותר היום דווח כי בנו של מנהיג מפלגת האחים המוסלמים מוחמד בדיע, נהרג אתמול במהלך הפגנות "יום הזעם" בקהיר. על פי הדיווח, עמאר בדיע(38), מפצעיו לאחר שנורה בזמן שהפגין בכיכר רעמסס. בעמוד הפייסבוק הרשמי של "מפלגת החירות והצדק" - הזרוע הפוליטית של תנועת האחים המוסלמים - נכתב כי בדיע הבן הוא אחד מעשרות המפגינים שנהרגו בעימותים שנרשמו אתמול במצרים. ההודעה באה על רקע מות בתו של בכיר נוסף באחים המוסלמים, מוחמד אל-בלטאגי, שנהרגה בהפגנות מוקדם יותר השבוע.

במקביל למהומות ולעוצר הכללי שהוטל במדינה, ולמרות שיותר מ-700 מאנשיהם נהרגו מתחילת המהומות ביום רביעי, התנועה קראה לתומכיה לשוב לרחובות כדי למחות נגד הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ונגד הסנקציות של הצבא על אנשי התנועה, והכריזה על שבוע של הפגנות ברחבי המדינה.

המתיחות נמשכת גם מחוץ לקהיר

"ההתנגדות שלנו להפיכה הצבאית הפכה למחויבות דתית, לאומית ואתנית, אותה לא נוכל לעולם לנטוש", נכתב בהצהרת התנועה. האחים המוסלמים מאשימים את הצבא בהפלת שלטונו של הנשיא הנבחר מורסי בחודש שעבר, על מנת לצבור כוח. "לא נעזוב את הכיכרות ולא נשתוק לעולם כשמפרים את זכויותינו. אנו פה בגלל אחינו שמתו", אמר תושב קהיר, עבדוללה פתח, לסוכנות הידיעות רויטרס.

אנשי האחים המוסלמים פרסמו אתמול סרטון וידאו בו נראים תומכיו של הנשיא המודח מורסי כשהם צועדים ברחובות העיר איסמעיליה, וסופגים ירי ללא סיבה נראית לעין. בסרטון, שמקורו לא ברור, נראה אחד המפגינים כשהוא מנופף בידיו לעבר טנק העומד בקצה הרחוב, ומסמן "וי" עם אצבעותיו. לפתע, רגעים ספורים לאחר שנעמד במקומו, ניתן לראות איך סופג המפגין צרור יריות בבטנו, ונופל על הקרקע.