"אני מתחרטת שמכרתי את המניות שלי בארסנל לסטן קרונקי"

לא רק אוהדי ארסנל מוחים נגד הנהלת המועדון ומדיניות הרכש הקמצנית: גם נינה ברייסוול-סמית', דירקטורית ובעלת מניות לשעבר, הביעה את זעמה

ההפסד הביתי במחזור הפתיחה של הפרמיירליג לאסטון וילה (3-1) עורר את זעמם של אוהדי ארסנל, אבל לא רק להם נמאס משנות היובש הארוכות של המועדון ללא תארים (מאז הזכייה בגביע האנגלי ב-2005), ומחוסר ההשקעה של ההנהלה בחיזוק הסגל (למרות תקציב של כ-70 מיליון ליש"ט לרכישת שחקנים חדשים הקיץ, לא הוציאה הקבוצה אפילו פני אחד על רכש).

נינה ברייסוול-סמית', שישבה בין 2005 ל-2008 בדירקטוריון של המועדון, ומשפחתה שימשה בתפקידים רשמיים ב"תותחנים" עוד משנות ה-30 של המאה הקודמת, הביעה את עמדתה הברורה אמש (א'), באמצעות חשבון הטוויטר שלה, באשר לדרך בה מתנהל המועדון. "תחזירו את דייויד דין (ששימש כדירקטור בארסנל בין 1983-2007) ותנו לאלישר אוסמאנוב (האוליגרך שמחזיק ב-29% מהמועדון) ייצוג בדירקטוריון, אם אנחנו רוצים להצליח להתקדם", צייצה ברייסוול-סמית'.

כמו כן, ברייסוול-סמית' הביעה צער על החלטתה למכור ב-2011 את אחזקותיה במועדון, בסך של 15.9%, לאיש העסקים האמריקאי סטן קרונקי, שהוא כיום בעל השליטה בארסנל: "אני מתחרטת על כך בצורה עמוקה".

בינתיים, מנג'ר ארסנל, ארסן ונגר, מנסה להרגיע את המערכת, ואמר ש"אנחנו עובדים 24 שעות ביממה על מציאת רכש". כנשאל האם הקבוצה כבר לא מהווה יעד אטרקטיבי לכישרונות הגדולים של אירופה, אמר הצרפתי: "אני חושב שארסנל היא מקום יותר אטרקטיבי יותר ממונאקו, למשל, אבל זה לא עוצר שחקנים מלהגיע למונאקו, בגלל הכסף שהם משלמים".

המדיניות החסכנית של ארסנל בשוק ההעברות מובנת עוד פחות על רקע המצב הפיננסי של המועדון, שרושם רווח תפעולי כבר למעלה מעשור ברציפות. נכון לסוף עונת 2011/12, עמדו יתרות המזומנים של הקבוצה על 140 מיליון ליש"ט, הסכום הכי גבוה מבין כל יתר קבוצות הפרמיירליג. השחקן החדש היחיד שהגיע הקיץ לאצטדיון "האמירייטס" הוא יא-יא סאנוגו, שהצטרף בהעברה חופשית מאוקזר הצרפתית.