דיווח: נשיא מצרים לשעבר מובארק ישוחרר תוך 48 שעות

(עדכון) - פרקליטו של נשיא מצרים לשעבר טוען כי מובארק נוקה מרוב אישומי השחיתות נגדו, וכעת נותר על כנו רק אישום טכני ■ 25 שוטרים הוצאו להורג באכזריות בסיני

בצל המהומות הנמשכות במצרים, טוען היום פרקליטו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק כי הוא צפוי להשתחרר ממעצר במהלך 48 השעות הקרובות - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

לדברי עורך דינו של הנשיא לשעבר, שהואשם בשורה של מעשי שחיתות, פרקליטות המדינה במצרים ניקתה אותה מהאשמות באחד התיקים המרכזיים שהביאו להעמדתו לדין.

על פי עורך הדין, הסיבה היחידה שמובראק עדיין במעצר היא דיון על תיק שחיתות נוסף בו הוא מואשם. לדבריו, גם מהתיק הזה מובראק יזוכה. "כל מה שנותר לנו הוא הליך מנהלי פשוט שצריך להימשך לא יותר מ-48 שעות", טען עורך דינו, פאיד אל-דיב. "הוא צריך להשתחרר עד סוף השבוע".

מובראק בן ה-85, עדיין יאלץ להתמודד עם אישומים בנוגע לרצח מפגינים במהלך ההפיכה שהביאה לסיום שלטונו, אך לא ברור כעת כיצד המהומות במדינה ישפיעו על המשך משפטו.

מצבו הבריאותי של מובארק הידרדר בשנתיים שחלפו מאז הופל שלטונו. לדיונים בבית המשפט הוא הגיע פעמים רבות כשהוא קשור למיטה ולצידו צוות רפואי שמשגיח על מצבו. בריאיונות המעטים שהעניק לכלי התקשורת במדינה הביע דאגה ממצבה של מצרים - זאת לאור חוסר היציבות השלטונית השוררת במדינה.

מאז נפל שלטונו של מובארק בראשית שנת 2011, מצרים עומדת בפני תהפוכות רבות. תחילה עלה לשלטון מוחמד מורסי, נציג האחים המוסלמים, אך גם הוא בתוך חודשים ספורים הוסר מתפקידו. בעקבות המהלך - החלו בשבוע האחרון מהומות דמים בין כוחות הצבא לפעילי הארגון האסלאמי הקיצוני, מהומות שגבו את חייהם של מאות אנשים.

25 שוטרים הוצאו להורג

25 שוטרים נרצחו באכזריות במתקפה מתוכננת של פעילי טרור בצפון סיני - כך מדווחים בכירי מערכת הביטחון במדינה.

על-פי הדיווח, האירוע הקשה הזה התרחש הבוקר (ב') כששני מיניבוסים שהסיעו את השוטרים נעצרו על-ידי פעילי הטרור, אלה אילצו את אנשי הביטחון לשכב על הקרקע ואז ירו בהם למוות בזה אחר זה. הטלוויזיה הממלכתית במצרים מדווחת כי השוטרים היו לבושים בבגדים אזרחיים והגדירה את המעשה כ"הוצאה להורג".

בשבועות האחרונים יצאו כוחות הביטחון המצריים למבצע נרחב למיגור תאי הטרור בחצי האי סיני. על-פי דיווחים שונים, הוחלט בישראל להתיר למצרים להגביר את הנוכחות הצבאית בסיני - דבר שדורש אישור מיוחד על-פי הסכמי השלום.

כזכור, לפני כשבוע החל הצבא לפנות בכוח את אנשי "האחים המוסלמים" שהתרכזו בכיכרות הערים המרכזיות במחאה על הדחתו של הנשיא לשעבר מוחמד מורסי. הפינוי הידרדר עד מהרה למהומות אלימות שהביאו למותם של מאות בני אדם ולביקורת נוקבת מצד מדינות המערב.

אתמול הבהירו באיחוד האירופי כי בשל האירועים ייבחנו היחסים עם מצרים, והיום צפויים שרי החוץ של הארגון לכנס ישיבה דחופה כדי לדון במשבר ולהחליט כיצד לפעול.

במקביל, קראו אמש מנהיגי תנועת האחים המוסלמים לאזרחי המדינה להמשיך בהפגנות ההמוניות. "הפשעים שמבצעים הגנרל סיסי ואנשיו לא יסתיימו ללא עונש", נכתב באתר הארגון.

למרות מניין ההרוגים המאמיר, נראה שפעילי הארגון לא נרתעים להמשיך לצאת לרחובות וכיכרות המדינה. "אנחנו חוזרים על המחויבות המתמשכת למחאה השקטה", הצהירו האחים המוסלמים. "השלווה שלנו חזקה יותר מהכדורים שלהם".

"ניו-יורק טיימס": ישראל מגייסת תמיכה במצרים

נראה כי כל אירוע פנימי במזרח התיכון גורר את ישראל לתוכו: העיתון "ניו-יורק טיימס" מדווח הבוקר כי ישראל מתכוננת לנסות ולשכנע את ארה"ב ואירופה לתמוך בממשלה הזמנית במצרים. "בנקודת הזמן הזו - מדובר בצבא או באנרכיה", אמר לעיתון מקור ישראלי בכיר, ששמר על אנונימיות.

לפי הדיווח, המקור הישראלי הבכיר, המעורב במגעים, אמר כי שגרירים ישראלים בוושינגטון, לונדון, פריז, ברלין, בריסל ובירות נוספות במערב מנסים להשפיע על שרים בכירים במדינות הללו לתמוך בשלטון המצרי הזמני. עם זאת, לדברי המקור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לא לדבר על הנושא המצרי באופן מוצהר ומפורש.

המקור הוסיף כי לדעת הצמרת בישראל, הצבא המצרי הוא התקווה היחידה שעשויה למנוע כאוס במצרים, על אף האלימות שמופעלת מצדו נגד האחים המוסלמים. "מה החלופה?" שאל המקור. "הדבר החיוני ביותר הוא החזרת מצרים למסלול בכל מחיר. קודם כל להציל את מה שניתן, ולאחר מכן נתמודד עם הדמוקרטיה והחירות במדינה".

גורמים רשמיים בישראל סירבו להתייחס למאורעות האלימים במצרים בימים האחרונים, אך לדברי המקור, נערכו שיחות רקע בנושא. ראש הממשלה נתניהו, לפי הדיווח, שוחח על המצב במצרים עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ועם הרמטכ"ל האמריקני הגנרל מרטין דמפסי, כמו גם עם נבחרי ציבור נוספים בארה"ב.

המקור האנונימי הוסיף כי ההחלטה על ביטול התרגיל הצבאי המשותף לארה"ב ולמצרים, עליה הודיע בסוף השבוע נשיא ארה"ב, לא מסמנת הצלחה למסע השכנועים. "חשוב לנו לגרום למדינות מסוימות להבין את המצב כפי שאנחנו רואים אותו, ואנחנו פועלים בדחיפות", הדגיש המקור. "ננסה לחלוק את זווית הראייה שלנו עם כמה שיותר מדינות משפיעות".