אישה במאהל מחאה נגד יאיר לפיד: "שנאוצרית שלא שורדת"

רחל לוי, תושבת יבנה בת 48, הקימה מאהל בצורת מלונה מול ביתו של שר האוצר ■ "אני אשמח לגור במלונה. לכלבים לפחות יש גג מעל הראש"

מחאה של אישה אחת: רחל לוי, תושבת יבנה בת 48, הקימה מאהל בצורת מלונה מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד בצפון תל-אביב, במחאה על מצבה הכלכלי הרעוע. לדבריה, בחודש ינואר 2012 פונתה מביתה, ומאז היא עוברת בין חברים וקרובי משפחה, ומעת לעת מתגוררת ברחוב. "אני כמו שנאוצרית בגשם", אמרה. "כמוני יש מיליונים", כפי שפורסם בתכנית הבוקר של קשת, שעלתה באתר mako. "שנאוצרית", כמובן, כפי שהתייחס לפיד למאוכזבים ממנו, כשאמר כי "יש להם מבט של כלבי שנאוצר".

"השר לפיד, שדיבר על האדם העובד וכמה שצריך לדאוג לרווחתו - אני מסכימה איתו לחלוטין", אמרה לוי. "אדם עובד - מן הראוי שיחיה בצורה בסיסית, לכל הפחות וכמובן - שיוכל להשיג דיור".

היא טוענת כי מעמד הביניים קרס ו"אינו מצליח לשכור דירה. אני מהמעמד הנמוך ולא מסוגלת לשכור חדר. אני לא מסוגלת להתקיים בכבוד. אני שואלת את השר לפיד: מה אתה מציע? מה אני אמורה לעשות? אנחנו צועקים כבר שנתיים ברחובות, וכולנו מחוסרי גג".

לוי סיפרה כי גרה בשכונת קריית עמידר ביבנה מאז שנת 1967. במהלך השנים נקלעה למצב שאילץ את הרשויות לפנות אותה מביתה, "בלי שום פתרון. פשוט באו וזרקו אותנו. כמוני נזרקות מאות משפחות לרחוב בכל יום".

את האחריות היא מטילה על "מי שגזר עלינו גזירות כלכליות קשות, מי שקיצץ בקצבאות הילדים והוריד אותנו לעוני מחפיר יותר ממה שהיה עד עכשיו".

בסוף דבריה, סיפרה כי הגיעו אל ביתו של השר לפיד יועצים בכירים ממשרד האוצר, ולטענתה "חלפו על פניה" תוך התעלמות מקיומה. "אני אשמח לגור במלונה", אמרה לוי. "לכלבים לפחות יש גג מעל הראש".

שנאוצרית / צילום מסך
 שנאוצרית / צילום מסך