משרד הבריאות שוקל מבצע חיסון ממוקד עם החזרה לביה"ס

‏החיסון שניתן בשתי טיפות ובהן נגיף חי-מוחלש עלול לפגוע בילדים עם מערכת חיסונית פגיעה ■ 150 אלף ממיליון ילדים בגילאי 0-9 חוסנו, הורים רבים מתמרמרים: נאלצים לחסן שוב למען הילדים של "סרבני החיסונים"

‏על רקע הביקורת הגוברת מצד הורים לילדים עם מערכת חיסונית פגיעה, בהנהלת משרד הבריאות שוקלים לפתוח במבצע חיסונים ממוקד נגד נגיף הפוליו בבתי הספר, עם חזרת התלמידים מחופשת הקיץ במהלך השבוע הבא. אם מבצע שכזה ייצא לפועל, הוא ייערך בקרב תלמידי כיתות א' עד ג'.

‏החיסון שניתן באמצעות שתי טיפות ובהן נגיף חי-מוחלש עלול להדביק ולפגוע בילדים עם מערכת חיסונים פגיעה בשל מחלות רקע קשות, והורים לילדים אלה חוששים לשלוח את ילדיהם למערכת החינוך.

משום שבמשרד הבריאות קבעו יעד של 3 חודשים להימשכות מבצע החיסונים, ההורים הביעו תרעומת על כך שבמשך כל התקופה הזו ילדיהם ייאלצו לשהות בבית, או להסתכן בהידבקות. חיסון הילדים בצורה מרוכזת בבתי הספר אמורה לצמצם את משך התקופה הרגישה, שכן החיסון עלול להדביק עד כ-6 שבועות מהיום שהוא ניתן.

עוגמת-הנפש הזו מצטרפת לתסכול של הורים רבים אחרים, מכך שהחיסון נועד להגן ברוב המקרים על מי שלא חוסנו בשל החלטה מודעת של הוריהם. ‏

בינתיים, גם המורים והצוותים בגני הילדים מביעים חוסר ודאות ותסכול, בעיקר משום שעדיין לא הונחו באשר לאופן ההתנהלות מול ילדים עם מערכת חיסונים פגיעה וכן בכל הנוגע לכללי היגיינה. כפי הנראה, משרד החינוך יפיץ רק בימים הקרובים חוזר מיוחד בשיתוף משרד הבריאות, שיכלול מורה נבוכים.

בינתיים, נכון לאמש (ב'), 150 אלף מתוך אוכלוסייה של מיליון ילדים בגילאי 0-9 קיבלו כבר את החיסון במסגרת המבצע. במשרד הבריאות הביעו שביעות רצון, אולם קראו להורים שלא להמתין ולחסן את ילדיהם כבר עכשיו.