יש כסף בכדורגל הטורקי: בשיקטאש תקבל 145 מיליון ד' מוודאפון

מדובר על אחד מהסכמי החסות הגבוהים בהיסטוריה של הכדורגל הטורקי ■ ההסכם של המועדון עם ענקית התקשורת יכלול חסות אצטדיון וחולצה

קבוצת הכדורגל בשיקטאש חתמה על הסכם החסות מהגבוהים ביותר בתולדות הכדורגל הטורקי: 145 מיליון דולר ל-15 שנים, עם ענקית התקשורת וודאפון. כך מסר המועדון בהודעה רשמית לבורסה של איסטנבול, שם הוא נסחר מאז 2003.

העסקה תכלול חסות ראשית של וודאפון על קדמת חולצות המשחק של בשיקטאש, ועל המגרש החדש שלה (שנבנה על חורבות ה"אינונו", אצטדיונה הקודם) שיכיל למעלה מ-41 אלף מקומות. "אצטדיון וודאפון" יהפוך במסגרת ההסכם למגרש "חכם" וטכנולוגי, שיכלול רשת אלחוטית מתקדמת.

מבחינת הסך הכולל של ההסכם, הרי שמדובר על החוזה הגבוה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הטורקי; עם זאת, לגלטסראיי, יריבתה העירונית של בשיקטאש באיסטנבול - יש הסכם יקר יותר בתחשיב שנתי (130 מיליון דולר ל-10 שנים עם חברת התקשורת טורק טלקום, שהמבנה שלו דומה: חסות חולצה וחסות שמית על האצטדיון).

החוזה החדש מגיע לבשיקטאש בתקופה נהדרת מבחינתה, בזמן שהקבוצה מתמודדת עם חובות המוערכים ב-80 עד 100 מיליון אירו. הנשיא החדש של המועדון, פיקרט אורמאן, שנכנס לתפקידו במארס האחרון, שם לעצמו למטרה ראשונית לצמצם את החובות האלו.