רוצים לפרסם על החולצה בקבוצת פרמיירליג? תכינו ערימה של כסף

הסכמי חסויות החולצה בליגה האנגלית בעונה הנוכחית יסתכמו ב-166 מיליון ליש"ט, עלייה של כ-12.6% לעומת העונה הקודמת

הסכמי החסות הראשיים (פרסום על קדמת חולצות המשחק) של מועדוני הפרמיירליג ממשיכים במגמה אחת: עלייה, עלייה ועוד קצת עלייה. מבדיקה של אתר sportingintelligence, עולה כי 20 מועדוני ליגת הכדורגל הבכירה באנגליה יקבלו העונה (2013/14) סך של 165.75 מיליון ליש"ט מסעיף זה, עלייה של 12.6% לעומת עונת 2012/13.

מההסכם היקר ביותר נהנית ארסנל, בזכות שדרוג החוזה שלה עם חברות התעופה אמירייטס, שיכניס לה 30 מיליון ליש"ט בעונה הקרובה (ר' טבלה). אשתקד קיבלו "התותחנים" 4.5 מיליון ליש"ט בלבד בגין הפרסום של אמירייטס על החולצות שלהם.

חסויות החולצה היקרות ביותר בפרמיירליג
 חסויות החולצה היקרות ביותר בפרמיירליג

מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וליברפול מקבלות כ"א 20 מיליון ליש"ט מההסכמים שלהן. טוטנהאם, בזכות החלטה אסטרטגית לחתום על הסכמי חסות ראשיים נפרדים למשחקי הליגה ולמשחקי הגביעים השונים, תקבל סך של 19 מיליון ליש"ט מהספונסריות הראשיות שלה: 13 מיליון ליש"ט מחברת הטכנולוגיה HP (במשחקי הפרמיירליג); ועוד 6 מיליון ליש"ט מחברת הביטוח האסייתית AIA (במשחקי הגביע האנגלי, גביע הליגה והליגה האירופית).

צ'לסי מיד אחרי טוטנהאם בדירוג המכניסות מחסויות חולצה (19 מיליון ליש"ט מסמסונג). מכאן והלאה, ניכרים ההבדלים הפיננסיים העצומים בין הקבוצות הבכירות יותר בליגה, לבין כל היתר: ניוקאסל, שמדורגת אחרי צ'לסי ברשימה, תכניס העונה 6 מיליון ליש"ט בלבד מהספונסרית שלה (חברת ההלוואות וונגה). את הסכום הנמוך ביותר העונה בפרמיירליג תקבל העולה החדשה, קארדיף: 500 אלף ליש"ט מרשות התיירות של מלזיה. אגב, כבר עכשיו ברור שגם בעונה הבאה (2014/15) הסכמי החסות בפרמיירליג יצמחו באופן ניכר, עם כניסתו לתוקף של חוזה יקר יותר למנצ'סטר יונייטד: כ-52 מיליון ליש"ט בשנה מענקית הרכב האמריקאית שברולט.