מניית היום: חברת ביוטק שרשמה פטנט ומזנקת בכ-20%

החברה הודיעה כי קיבלה את אישורו של משרד הפטנטים הישראלי לבקשת הפטנט עבור טכנולוגיית ה-VaxHit וחיסון האימיוצין של החברה ■ החברה מצפה לאישור הפטנט גם במדינות נוספות

חברת הביוטק ווקסיל ביו הודיעה היום (א') כי קיבלה את אישורו של משרד הפטנטים וסימני המסחר הישראלי לבקשת הפטנט עבור טכנולוגיית ה-VaxHit וחיסון האימיוצין של החברה.

ווקסיל ביו מפתחת חיסונים טיפוליים למחלת הסרטן ומחלות זיהומיות ונסחרת לפי שווי שוק צנום של כ-16 מיליון שקל. מתחילת השנה מניית החברה השילה מערכה כ-60%, חרף העובדה שלאחרונה החברה דיווחה על תוצאות חיוביות בניסויים שערכה בשני מוצרי הדגל שלה.

טכנולוגיית ה-VaxHit של החברה מאפשרת זיהוי ופיתוח חיסונים בעלי יכולת יצירת תגובה ספציפית, חזקה ומקיפה של מגוון תאי מערכת החיסון. חיסון האימיוצין הינו רצף (פפטיד) יחודי בן 21 חומצות אמינו מתוך האנטיגן (סמן סרטני) MUC1 המתבטא על פני מגוון תאי סרטן בינהם סרטן המיאלומה, אך לא בדם החולים (שם הוא יכול להפריע לפעילות מיטבית של פעולת החיסון) והוא מחנך את תאי מערכת החיסון לזהות להשמיד את אותם תאים סרטניים המבטאים סמן זה. החברה מצפה לאישור הפטנט גם במדינות נוספות.

ד"ר ליאור כרמון מנכ"ל החברה: "אנו משוכנעים כי אישור הפטנט מהווה חיזוק משמעותי לקניין הרוחני שבבעלותינו והוא יאפשר לחברה לקדם באופן משמעותי את הפוטנציאל המסחרי של חיסון האימיוצין המפותח על ידינו עבור שוק הסרטן".