עסקת ענק בביוטק: אמג'ן רוכשת את אוניקס ב-10.4 מיליארד ד'

מחיר העסקה מגלם 125 דולר למניה - פרמיה של פחות מ-10% לפי מחיר סגירת המניה ביום שישי ■ תרופת הדגל של אוניקס: תרופה לטיפול בסרטן הדם עם פוטנציאל מכירות של כ-2 מיליארד דולר

עסקת השנה בתחום הביוטק יוצאת לדרך. אמג'ן, חברת הביוטכנולוגיה הגדולה בעולם, אישרה את הדיווחים מאתמול (א') והודיעה כי היא רוכשת את חברת התרופות Onyx תמורת 10.4 מיליארד דולר או 125 דולר למניה, במטרה להרחיב את צנרת המוצרים שלה ולהתמודד עם הירידה החדה במכירות.

המשקיעים של אוניקס מאוכזבים ממחיר העסקה מאחר וציפו למחיר טוב יותר, זאת בייחוד לאור העובדה שמחיר המניה ננעל ברמה של כ-117 דולר ביום שישי, כך שהעסקה מגלמת פרמיה של פחות מ-10%. מניית החברה יורדת במסחר המקדים.

אוניקס, מפתחת תרופה לסרטן הדם בשם קיפרוליס, מנוע הצמיחה המרכזי של החברה שלפי הערכות בשוק עשוי להניב לה הכנסות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר. אמג'ן צפויה להרוויח גם מהתרופות האחרות של אוניקס, כגון ה- Nexavar, שנועדה לטיפול בסרטן הכבד והכליות.

אנליסטים בשוק מסבירים כי העסקה של אמג'ן ואוניקס משקפת את האטרקטיביות של אחד הסגמנטים החמים והצומחים ביותר היום בתעשיית הביוטק - התרופות לטיפול בסרטן. פיתוחים מדעיים חדשניים סללו את הדרך לפיתוח תרופות וטיפולים יעילים יותר, המשמשים כמנועי הצמיחה המרכזיים של אותן חברות המפתחות אותם.