השוחט ימשיך לשחוט

זה לא נעים, זה לא נוח, אבל ישראל צריכה לעמוד מנגד

רובנו מעדיפים לראות את עצמנו כאנשים מוסריים וצודקים, הנמצאים בצד הנכון של ההיסטוריה. כיהודים עם סבתות וסבים שחלקם הושמדו בגז, הזעזוע רק מתעצם לראות את ערימת הגופות העטופות בסדינים לבנים, לאחר שהורעלו בגז-העצבים מסוג סארין, שאותו "תרמו" הנאצים לעולם לפני יותר מ-60 שנה.

כיהודים החיים בשנת 2013 אנחנו מחזיקים בצבא החזק ביותר בשכונה המזרח-תיכונית. ביכולתנו לשלוח את חיל האוויר, החיל שעל-פי פרסומים זרים תקף לפחות 4 פעמים בסוריה בשנה האחרונה, לתקוף הפעם את חטיבה 155 של הדיוויזיה הרביעית של המשמר הרפובליקני הסורי, החטיבה שירתה את פגזי הסארין הקטלניים ורצחה יותר מ-1300 בני אדם, נשים, ילדים, קשישים.

המטרות ידועות. הרוצחים ידועים. הנרצחים ידועים. מתקפה כימית כזו לא מגיעה ממפקד שדה זוטר, אלא מארמון הנשיאות של בשאר אסד. גם האינטרסים ידועים. גם לאחר התקיפה הכימית הקטלנית ביותר שראינו במלחמת האזרחים הסורית, כאשר ההערכות נעות בין 4 ל-10 תקיפות כימיות שביצע עד כה משטר אסד, האינטרס הישראלי העליון הוא לשמור את הראש מחוץ למיטה החולה של מרחץ הדמים הסורי.

האינטרס הישראלי, המנותק מהציווי המוסרי, הוא לעמוד מנגד, כן, כמו אותו עולם ואותו נשיא אמריקני שאנו לא חדלים לצקצק בלשוננו כיצד הם עומדים מנגד כשמספר ההרוגים בסוריה כבר מאמיר ל-120 אלף איש.

אסור לישראל להיראות כמי שדחפה את ארצות-הברית למתקפה שנראית הולכת ומתקרבת. המודיעין הישראלי אמנם סייע ומסייע במחשכים לעמיתיו האמריקנים לבנות את 'התיק הכימי' הסורי, והאינטימיות בין ראשי מערכות הביטחון והמודיעין מעולם לא הייתה כה קרובה. אלא שמעבר לכך, ישראל הרשמית רוצה להמשיך לשבת על הגדר ולצפות מהיציע באויבת מצפון קורסת לתוך עצמה.

העולם מתבונן כעת במבחן ההרתעה האמריקני האולטימטיבי. מתבונן פוטין, ומתבוננים בעלי-הברית הירדנים והמצרים החשים מופקרים; ומתבוננים האיראנים, מנסים להבין אם יש כיסוי לאיומי הדוד סם; ומתבוננים הישראלים, לראות אם במבחן העתידי האיראני, להבדיל אלף הבדלות, אפשר לסמוך על ההבטחה האמריקנית שלא נצעד לבדנו.

המתקפה האמריקנית צפויה להימשך זמן קצר מאוד. כרגע היא נראית רק כמחווה, ג'סטה, מעין נו-נו-נו בצורת טילי-שיוט.

"שיח תותחים" כינו בצה"לית את הדו-שיח עם החמאס בעזה. הם יורים קסאם? חיל האוויר תוקף ב-3 בבוקר מנהרה ריקה. הם יורים 4 רקטות? מנהרה ובונקר ריקים. גם באמריקאית יש לכך שם: "דיפלומטיה של ספינות-תותחים", GUNBOAT DIPLOMACY. ספינות-התותחים בדרך. בל נשלה את עצמנו: הספינות יתקפו, והשוחט ימשיך לשחוט. מלחמת האזרחים בסוריה תימשך עוד זמן רב, ייתכן עוד שנים.

* הכותב הוא הכתב הצבאי של ערוץ 10.