פלאפון משיקה שירות ענן לאחסון מידע מהסמארטפון

ב-Pelephone Cloud יתאפשר אחסון ושמירה של תמונות, סרטונים, הודעות ואנשי קשר, תוך אפשרות להורדה ושמירה במחשב האישי עד לנפח של 100 גיגה ביט ■ בהמשך תתווסף פונקציית העלאת קבצים לנייד גם מהמחשב האישי וטאבלטים

חברת פלאפון משיקה לראשונה בארץ שירות לאחסון מידע בענן מהמכשיר הסלולרי תחת השם Pelephone Cloud. השירות יינתן בחצי השנה בחינם ולאחר מכן תגבה החברה 9.90 שקלים לחודש עבורו. ניתן יהיה להוריד את האפליקציה מחנויות האפליקציות באייפון ובאנדרואיד.

נזכיר, כי גם לבזק החברה האם של פלאפון, יש אפליקציה לאחסון בענן שניתן להשתמש בה גם בסלולר, אך היא מיועדת רק ללקוחות בזק בטלפוניה.

השירות פותח על ידי בית התוכנה הישראלי ואיוסופט, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות לסלולר ושירותי ענן, ויאפשר אחסון ושמירה של כל המידע שבמכשיר הפלאפון, בכלל זה תמונות, סרטונים, הודעות ואנשי קשר, תוך אפשרות להורדה ושמירה במחשב האישי, עד לנפח של 100 גיגה ביט. בעוד מספר שבועות תתווסף פונקציית העלאת קבצים לנייד גם מהמחשב האישי וממגוון טאבלטים.

אסף עופר, המשנה למנכ"ל פלאפון אמר "כחברה המובילה את תחום הדאטה בסלולר אך טבעי שנחשוב על הדבר הבא עבור לקוחותינו. בשנים האחרונות אנו עדים לשימוש הגובר בסמארטפון לצילום וצפייה בתמונות וקטעי וידאו. המידע העצום הנשמר בנייד חשוב וקריטי ללקוח והזיכרון הקיים היום במכשירים כבר אינו מספיק, מה שמצריך גיבוי והסרת תכנים לעיתים קרובות".

פלאפון הסבירה כי מערכות ההפעלה במכשירי הסמארטפון הולכות ותופסות נפח לא מבוטל מזיכרון המכשיר, בחלקם מערכת ההפעלה עצמה עשויה לנצל כ-6 ג'יגה מזיכרון המכשיר. בנוסף, גם האפליקציות שמתקין המשתמש תופסות נפח. בפועל במכשיר 16GB בו מותקנים מערכת הפעלה ואפליקציות נותרת כמות זיכרון מצומצמת ביותר לאחסון תמונות וסרטונים, אשר עשויה לנוע בין 2-5GB בלבד.

לשם השוואה, ב-GB5 ניתן לאחסן כ-1,500 תמונות או כ-30 דקות של סרטוני וידאו ברזולוציית HD. ב-100GB ניתן לאחסן כ-30,000 תמונות או 10 שעות וידאו ברזולוציית HD.