אינטר תקבל מנייקי לפחות 200 מיליון אירו ב-10 שנים

רגע לפני שהיא עוברת לידיו של איש העסקים האינדונזי אריק טוהיר, קבוצת הכדורגל האיטלקית האריכה את הסכם ההלבשה שלה עד ל-2024

מועדון הפאר האיטלקי אינטר האריך את הסכם חסות ההלבשה שלו עם נייקי. במסגרת החוזה החדש, יצרנית ביגוד וציוד הספורט האמריקאית תשלם לקבוצה ממילאנו כ-200 מיליון אירו לפחות במשך 10 שנים, כשהסכום יוכל לצמוח בהתאם להישגים אליהם יגיעו הכחולים-שחורים בסרייה A ובמפעלים האירופיים.

משמעות ההסכם החדש היא שאינטר ונייקי ישלימו יותר מ-25 שנות שיתוף פעולה רצופות: החברה החלה לייצר למועדון הכדורגל את מדי המשחק שלו כבר ב-1998.

מדובר כמובן על חדשות טובות לבעלים החדש של המועדון, איש העסקים האינדונזי אריק טוהיר, שצפוי להשלים את עסקת הרכישה מידיו של מאסימו מוראטי בקרוב. מוראטי שימש כבעלים והנשיא של הקבוצה מאז 1995.

אגב, יריבתה העירונית של אינטר, מילאן, מקבלת כ-20 מיליון אירו בשנה בגין חוזה ההלבשה שלה עם אדידס (שיסתיים ב-2017), בעוד האלופה, יובנטוס, מקבלת 15 מיליון אירו בעונה מנייקי (עד 2015). שתי הקבוצות הללו צפויות לחתום בעתיד על חוזי הלבשה משודרגים.

יש לציין כי הקבוצות האיטלקיות נמצאות מאחורי הקבוצות הגדולות של ספרד ואנגליה בכל הקשור ליכולת ייצור ההכנסות שלהן מהסכמי הלבשה.