לפיד ופירון יכריזו על קיצור של החופש הגדול

לפי ההצעה, האוצר יממן ככל הנראה קייטנות בחודש יולי או לפחות בחלק ממנו ■ הנהנים הגדולים: ההורים ■ הקושי: כיצד להשיג את הסכמת המורים למהלך ■ הנעלם הגדול: מי יישא בהוצאה שצפויה להיות משמעותי ביותר

שר האוצר, יאיר לפיד, ושר החינוך, שי פירון, צפויים להודיע על קיצור החופש הגדול, כך נודע ל"גלובס". השניים תכננו לקיים מחר (ה') מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה יכריזו על הרפורמה, אך בעקבות המתיחות עם סוריה, יתכן כי ההכרזה תידחה.

לפי הרפורמה המוצעת, מערכת החינוך תפעל גם בחודש יולי, לפחות חלקית, ככל הנראה, במתכונת של קייטנות, כך שהחופש הגדול במערכת החינוך יתקצר באופן משמעותי. נזכיר כי כעת, המערכת מושבתת הן בחודש יולי והן בחודש אוגוסט.

חוסר ההתאמה בין החופש של הילדים לבין החופש של ההורים, ובעיקר הפער העצום שקיים בין מספר ימי החופשה, גורמים לשיבושים ולפגיעה במשק, כאשר הורים רבים נאלצים להשקיע כסף רב במציאת פתרון לטיפול בילדים בימי החופשה, או חילופין, לקחת את הילדים למקום העבודה.

מי שחייב להסכים למהלך הזה הם המורים, אשר רואים בריבוי ימי החופש מעין פיצוי על השכר הנמוך שהם מקבלים. טרם ברורה עלות השינוי המוצע ומי צפוי לשאת בהוצאה שצפויה להיות משמעותית ביותר.