"לאסמא אסד אין לב; אובססיבית לגבי היופי שלה וחיה בראוותנות"

ה"דיילי מייל": סוריה קורסת - אך אסמא אסד ממשיכה במסע הקניות האינטרנטי ■ "היא בטוחה שבנה, חאפז, יהיה נשיא יום אחד"

סוריה ממשיכה לדמם, ארה"ב מתכוננת לתקוף - אך אסמא אסד, אשתו של נשיא סוריה בשאר אסד, ממשיכה לנהל את חייה כרגיל, בסגנון "מארי אנטואנט". בעיתון "דיילי מייל" הבריטי הקדישו היום (א') כתבת רוחב על אסמא אסד ומדווחים כי היא ממשיכה לקנות פריטי יוקרה באינטרנט ולנהל אורח חיים ראוותני.

"אסמא אסד מתגוננת בבונקר", נכתב ב"דיילי מייל". למרות זאת צוין כי היא "קונה בגדי מעצבים, מזמינה מזון מערבי ומוצרי בריאות באינטרנט - וכל זאת בזמן שסביבה הכל קורס".

למעלה מ-100 אלף איש מתו עד כה במלחמה העקובה מדם בסוריה וכמעט 2 מיליון סורים נעקרו מבתיהם מאז מארס 2011. "אסמא בת ה-38 הזמינה לאחרונה נברשות קריסטל בוהמייניות מפראג ומזון מערבי עבור ילדיה (כיוון שהיא לא רוצה שהם יאכלו מזון מסוריה)", נכתב בעיתון הבריטי.

"בתמונות שפרסמה באינסטגרם בשבוע שעבר היא נראית עונדת על פרק ידה מכשיר למדידת שריפת קלוריות בשווי 80 ליש"ט", צוין.

בשנה שעברה, אי-מיילים שדלפו העידו כי אסמא אסד הזמינה רהיטים - כולל 5 נברשות - בשווי 270 אלף ליש"ט, מחנות "קינג רוד" בלונדון. על סוריה הוטלו סנקציות ולפיכך אסמא אסד מעבירה את המוצרים שהיא מזמינה דרך לבנון.

עוד צוין ב"דיילי מייל" כי עד לאחרונה נהגה אסמא אסד לבקר את הוריה בלבנון, אשר מחלקים את זמנם בין לבנון ללונדון, שם גדלה עם 2 אחיה. אסמא למדה בקינגס קולג' בלונדון, עבדה בבנק JP מורגן ואז הכירה את בעלה לעתיד בשאר, ששהה בלונדון בעת שהתמחה בתור מנתח עיניים.

השניים נישאו בשנת 2000 ומאז הוריה של אסמא שוהים יותר זמן בלבנון. "זה מרחק נסיעה קצר מדמשק וההורים רוצים לשמור על קשר עם בתם", אמר יועץ לשעבר לאסד. "היא במרכז חצר של שוטים... בשאר אסד תויג כבריון ורוצח אך אסמא ממשיכה לראות עצמה כאישה מכובדת של נשיא. היא משוכנעת שמשפחתה תשלוט בסוריה עוד שנים. היא רוצה להיות בטוחה שבנה, חאפז, יהיה נשיא יום אחד, אפילו אם בשביל כך היא תצטרך להסתיר אותו בבית ספר בשווייץ או בריטניה לזמן מה".

אותו יועץ לשעבר אמר בהתייחסו לרכישות שלה באינטרנט: "לאסמא אין לב. היא אובססיבית לגבי המראה והיופי שלה. היא ממשיכה לנהל חיי יוקרה. זה כל מה שחשוב לה".

בעבר פרסמה ג'ואן ג'ולייט באק כתבה ב"ניוזוויק" על אסמא אסד; היא ליוותה אותה לתקופה מסוימת וטענה כי מעולם לא ראתה אותה אוכלת. היא סיפרה על אירוע אחד בו ביקרה במתנ"ס לילדים וסיפרה להם שבגלל חוסר מימון צריך לסגור את המרכז. כשהילדים בכו מרוב אכזבה, אסמה צחקה. באק סיפרה שאסמא רק העמידה את הילדים במבחן, לראות אם אכפת להם מספיק מהפרויקט שהיא הקימה.