קניות לחג? לא מניות בת"א

חדוות קניות של מניות מקומיות לא צריכה להיות כאן כרגע, גם בוול סטריט אנחנו בסוג של דשדוש עם משיכה למטה

תל אביב 25 נתן בשבוע שעבר כמה סימנים שליליים שגרמו לנו לצאת מהאדישות כלפיו. המדד נמצא יפה מתחת לממוצע נע ל-21 יום, הממוצע ל-21 יום נבלם מתחת לממוצע ל-200 יום וגם מהכיוון של קווי המגמה, יש אינדיקציות בכיוון של שבירה למטה.

נראה שנקודת המבחן החשובה ביותר היא סביב 1,164. מהלך מתחת לשער הזה יהיה סימן לשבירה למטה ולירידות שערים נוספות. השורה התחתונה היא שלמרות שבסה"כ הבורסה בתל אביב עדיין במצב התרדמת המאוזנת שלה, אם היינו הרופאים שלה, היינו אומרים שעל פי המוניטורים הטכניים, ישנה החמרה במצב החולה.

ועוד הערה אחת, תעשו לעצמכם טובה. תמשיכו להתמקד בגרף ולא בכותרות. כמובן ש"מלחמה" עם סוריה היא אירוע רציני אבל אם תהיה (נכון למועד כתיבת שורות אלו אין לנו מלחמה עם סוריה. בסוריה ניתנת עוד דוגמא לצד האפל של המין האנושי וזו הכותרת שצריכה להדאיג אתכם לטווח הארוך יותר). תתייחסו עליה על פי מאפייניה. כל עוד אתם מתייחסים לכותרות ולא לאירועים, אתם משרתים את צרכיהם של השותפים לכותרות, לא את הצורך שלכם. בעיתון אולי עוטפים דגים יום אחרי אבל מה שנכנס לתת המודע נשאר שם ומשפיע לנצח. כך, במשך כמה חודשים התעלמנו מתל אביב 25 שהיה למעשה שטוח. תוכלו לבדוק כמה מילים מיותרות נשפכו עליו בתקופה הזו. עכשיו אנחנו אומרים שיש סימני חולשה ששווה להציף אותם. על פי הצורך נעדכן. חדוות קניות של מניות מקומיות לא צריכה להיות כאן כרגע.

העדפות משתנות

גם בוול סטריט אנחנו בסוג של דשדוש עם משיכה למטה. המגמה הכללית היא עדיין מגמת עליה ולא נראה שהיא תעזוב אותנו מנקודת מבט ארוכת טווח. כמו שציינו בעבר, יש מעבר בין הסקטורים. כתוצאה ממנו ה-S&P500 נחלש בהשוואה למדדים אחרים. נכון להיום, כדאי להתמקד בסקטור הזהב, חומרי גלם, אנרגיה שהרים ראש ולהקטין בפיננסים שמראה סימני החלשות. בהכללה, ניתן להבחין בהמשך המעבר של הכסף מחברות מוטות צריכה בארה"ב לחברות תשתית בהגדרה הרחבה של המילה. שימו לב למשל שמדד הנאסד"ק נמצא במצב שורי יותר ממדד ה-S&P500. או שימו לב ל-XLB, ה-ETF של מניות חומרי הגלם שנמצאת רק 2.5% מתחת לשיא. תשוו את זה למניות צרכנות וכו' ותראו את ההבדל. שנה טובה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.