עוה"ד רנה שבולת ואימיק לוי לא ישלמו 5 מיליון שקל על רשלנות מקצועית

בעקבות פשרה אליה הגיעו הצדדים, ביהמ"ש העליון ביטל את פסק הדין של המחוזי בחיפה, שחייב את שבולת ולוי לפצות ב-5 מיליון שקל את חברת רומטק מימון

הישג לעורכי הדין רנה שבולת ואימיק לוי: בית המשפט העליון ביטל לאחרונה את פסק הדין של בית המשפט המחוזי בחיפה, שחייב את עורכי הדין רנה שבולת ואימיק לוי לשלם לחברה הפרטית "רומטק מימון" שבשליטת זאב גורה פיצויים בסך 5 מיליון שקל עקב רשלנות מקצועית.
בעקבות פשרה אליה הגיעו הצדדים, קבעו השופטים ניל הנדל, אליקים רובינשטיין ודפנה ברק-ארז כי ערעורם של שבולת ולוי על פסק הדין של המחוזי יתקבל, וכי החלטת המחוזי בחיפה, על כל קביעותיה העובדתיות והמשפטיות, בטלה.

בדצמבר 2011 חייב שופט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, את שבולת ולוי לשלם לרומטק פיצויים בסך 5 מיליון שקל בגין רשלנות מקצועית. זאת, בגין הייצוג שהעניקו לחברה בסוף שנות ה-90 בעסקת שותפות פיננסית, במסגרת הקמת פרויקט האודיטוריום בחיפה (מבנה הסינמטק שבו נערך מדי שנה פסטיבל הסרטים הבינלאומי).

מדובר היה באחד מסכומי הפיצוי הגבוהים ביותר שנפסקו בשנים האחרונות כנגד עורכי דין בעילה של רשלנות מקצועית.

השופט קבע כי שבולת ולוי התרשלו בטיפול בעסקת המקרקעין שבה ייצגו את רומטק, בכך שהם לא דאגו להבטיח את השקעותיה בביטחונות ראויים, בכך שלא הזהירו את רומטק מפני הסיכונים הצפויים לה, ובכך שהם לא ביצעו בדיקות ובירורים מקדמיים הנדרשים מעורך דין שמייצג לקוח.

שבלת ולוי ערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון, שקיבל, כאמור, את הערעור ללא נימוקים ועל בסיס פשרה שהושגה מחוץ לכותלי בית המשפט.