סיכום תערוכת האלקטרוניקה בברלין: שעונים חכמים, טלוויזיות קמורות

תערוכת IFA מסמנת את המגמות לשנה הקרובה: סמסונג הציגה את הסמארט ווטש הראשון שלה, סוני חשפה קטגוריה חדשה של עדשות לסמארטפונים ולחובבי העיצוב, ויצרניות הטלוויזיה הדרום-קוריאניות הציגו טלוויזיות שטוחות וקמורות

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה באירופה IFA נפתחה בסוף השבוע בברלין. התערוכה השנתית מביאה את רוב יצרניות הטכנולוגיה הגדולות לגרמניה, כאשר הן באות להציג את כל הגאדג'טים החדשים שלהן לחודשים הקרובים. מדובר במלחמה של ממש על כיסו של הצרכן, כאשר בניגוד לרוב התערוכות האחרות בענף, IFA פתוחה לקהל הרחב ועל מוצרים רבים גם מופיע תג מחיר, למרות שלא ניתן לקנות אותו הרגע. חלק מהמוצרים אפילו מתחילים להימכר בחנויות במקביל לתערוכה או מספר שבועות אחריה.

המלחמה על תשומת ליבו של הצרכן התחילה הרבה מעבר לכניסה למתחם התערוכה. סמסונג מיתגה את ברלין בסיסמת המותג שלה "גלקסי". כתובות גרפיטי על המדרכות ואוטובוסים בצבע המותג הדרום-קוריאני הכחול, בישרו Berlin Is Galaxing.

מזג האוויר החמים בברלין גרם לחברה גם לפתוח עמדות של משטחי חולי ים וכסאות חוף למטיילים בעיר. המתחרה הדרום-קוריאנית LG החזירה מלחמה עם כרזות ועמדות התנסות לסמארטפון החדש שלה G2, שייצא בסוף חודש זה לחנויות במדינות רבות בעולם, כולל ישראל.

אז אילו בשורות יוצאות השנה מ-IFA לעולם? מספר הכרזות חשובות של סמסונג וסוני (הרחבה בהמשך) היו גולת הכותרת, כאשר שעונים חכמים של יצרניות קטנות ופחות מוכרות וגם הצגה של דגמי טלוויזיה התומכים בפורמט ברזולוציה הגבוהה 4K היו הטרנד של התערוכה.

שעונים חכמים: סמסונג נגד סוני

אחד הטרנדים החמים היום בעולם הטכנולוגיה הוא השעונים החכמים (סמארט ווטש).

סמסונג גלקסי Gear

בין ההכרזות החשובות בתערוכה הייתה הכרזת הגלקסי Gear - השעון החכם של סמסונג. הדגם המדובר יציע גישה להפעלה קולית של המכשיר, שליטה בשיחות נכנסות, חיווי לפגישות מהיומן או דוא"ל. לשעון מסך בגודל 1.63 אינץ', חיישנים: ג'יירוסקופ ופדמוטר וסוללה חלשה יחסית, המחזיקה על-פי נתוני היצרן רק כ-25 שעות.

באמצעות יישום ה-S Voice אפשר להכתיב הודעות לשעון או לשאול אותו מה מזג האוויר בערב (באנגלית). השעון כולל מצלמה עם חיישן 1.9 מגה פיקסל, ואפשר להפעילו במהירות באמצעות החלקת האצבע על המסך מלמעלה למטה. אפשר להתקין אפליקציות ייעודיות שתוכננו לגודל המסך ותצורת התפעול שלו. בסמסונג מנסים לפנות עם השעון הזה לכיוון שכבר נכשל בעולם השעונים החכמים - יכולת שיחה ישירות מהגלקסי גיר באמצעות רמקול ומיקרופון המשולבים בו.

בחברה מאמינים שאנשים לא יהססו ללכת ברחוב ולדבר לשעון, כאשר כל אדם יכול להאזין לשיחה שלהם.

התרשמות ראשונית מגלה שהשעון אינו כבד (73 גרם), אבל גדול. השעון גם מתאים רק לדגמים בודדים של סמסונג: גלקסי S3, S4 וגם נוט 2 ונוט 3.

הגלקסי גיר יושק ב-25 לחודש ב-149 מדינות. גם לישראל הוא צפוי להגיע באותה תקופה.

מחיר: 300 דולר באירופה (1,090 שקל). המחיר בארץ עדיין לא ידוע

סוני

סמארט ווטש 2

גם חברת סוני הציגה (שוב) את השעון שלה - סמארט ווטש 2 - שיתחיל להימכר החודש בעולם וגם בישראל. השעון כולל מסך בגודל 1.6 אינץ', משקל של 112.5 גרם וניתן לקבל באמצעותו חיווי על שיחות נכנסות, מסרונים, דוא"ל ורשתות חברתיות. הסוללה של המכשיר אמורה להחזיק על-פי נתוני היצרן כ-3 עד 4 ימים והוא אמור להתחבר לרוב הסמארטפונים הפועלים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

מחיר מוערך: 160 ליש"ט (900 שקל)

Kronoz: שעון חכם שוויצרי

מלבד היצרניות המוכרות, היו גם חברות קטנות יותר שהציגו שעונים חכמים.

חברת Kronoz השוויצרית הדגימה את ה-ZeNano. שעון עם מסך מגע בגודל 1.54 אינץ' המציע יכולות דומות לדגם של סוני, רק שהוא גם מאפשר לבצע את השיחות ממנו. הדגם הזה מסוגל להתחבר גם לסמארטפונים של אפל וגם לאלו עם אנדרואיד. השעון צפוי לצאת בסתיו באירופה.

מחיר: 129 אירו (620 שקל)

Sonostar: עמיד למים

חברת Sonostar הציגה שעון חכם על שם החברה הכולל מסך בגודל 1.73 אינץ' המעוצב בצורה קמורה, אבל לא צבעוני. השעון הפועל עם סמארטפוני אנדרואיד או אייפון, עמיד למים, מאפשר קריאה של הצג גם באור שמש חזק ומאפשר הצגת נתונים מאפליקציות תומכות. החברה עדיין לא מפרסמת מתי השעון יגיע לחנויות.

מחיר: 180 דולר (650 שקל)

צילום סלולרי: עדשה לסלולרי

יצרניות הסמארטפונים מנסות לשפר כל הזמן את יכולות הצילום של הטלפונים הסלולריים, אבל לפחות כרגע יש גבול לביצועים שלהם. המצלמות הקומפקטיות הייעודיות עם העדשות האופטיות עדיין נחשבות לפתרון איכותי יותר ולפעמים אפילו במחיר נמוך מזה של סמארטפון לא יקר.

סוני: לחבר את הטלפון לעדשה

סוני חשבה על רעיון מבריק וחדשני לקטגוריה חדשה של מוצרים לעולם הזה: QX10 ו-QX100 הן עדשות שניתן לחבר למגוון גדול של סמארטפונים (לא רק סוני). העדשה מתקשרת באופן אלחוטי עם הטלפון ומספקת לו בדגם הבסיסי זום אופטי כפול 10 וחיישן של 18.2 מגה פיקסל, בדגם הגבוה יותר החיישן בעל 20 מגה פיקסל. מדובר בדרך חדשה להפוך סמארטפון לא חדש עם מצלמה בינונית למצלמה קומפקטית מוצלחת.

מחיר: כ-250 דולר לדגם הבסיסי

טלוויזיות: מסכים קמורים ובאיכות 4K

יצרניות הטלוויזיות הציגו בתערוכה מסכים התומכים בטכנולוגיית 4K המספקת איכות תמונה חדה ועם צבעים חיים בהרבה לעומת זו של ה-Full HD, שהפכה לסטנדרט במסכים של היום.

פיליפס: נורות בצבעי המסך

חברת פיליפס מציעה כבר מספר שנים במסכי הטלוויזיה שלה את טכנולוגיית האמבילייט, הכוללת נורות לצידי המסך ובחלק העליון שלו. הנורות מקרינות על הקיר תאורה המתאימה לכל אזור במסך, מה שיוצר לצופה תחושה שהתמונה גדולה יותר ממה שהיא באמת. עכשיו פיליפס רוצה להעצים את החוויה הזו. החברה כבר מוכרת כשנה נורות ביתיות בשם Hue, המאפשרות באמצעות תקשורת אלחוטית לסמארטפון להקרין על הקיר תאורה בצבעים משתנים. פיליפס מציעה בחלק מהדגמים החדשים של הטלוויזיות שלה חיבור בין הנורות למסך. כתוצאה מכך, הלקוח יכול להתקין נורות מהסוג הזה בחדר של הטלוויזיה, כאשר הן מסונכרנות עם התצוגה של המסך, מה שיוצר אפקט משמעותי יותר של האמבילייט.

סמסונג ו-LG: טכנולוגיה ועיצוב

איכות התמונה הגבוהה לא הספיקה לחברות כמו סמסונג ו-LG, שהציגו מסכים קמורים המביאים עיצוב מרשים בסלון הביתי. ב-LG הציגו מסך בגודל 77 אינץ' בטכנולוגית האיכותית OLED, כאשר בסמסונג הציגו מסך באותה טכנולוגיה בגודל 55 אינץ'. סמסונג כבר התחילה למכור את הדגם שלה בגרמניה.

סמסונג: יותר מ-38 אלף שקל

לפטופים: היברידיים עם מסך מגע

השקת חלונות 8 של מיקרוסופט בסוף השנה שעברה הביאה איתה שלל לפטופים היברידיים הכוללים מסך מגע, שאיתם ניתן לעבוד גם כטאבלט, בזכות הנדסת אנוש המאפשרת לנתק את המסך מהמקלדת או לסובב אותו ב-180 מעלות.

סוני Vaio Fit: 180 מעלות

סוני הציגה את סדרת Vaio Fit המגיעה בגדלי מסך של 13, 14 ו-15 אינץ'. המסך מסתובב ב-180 מעלות, להתקפל ולהפוך לטאבלט. המחשבים יתחילו להימכר באסיה החל מנובמבר ומחירם עדיין לא פורסם.

לנובו יוגה: שלושה שימושים

לנובו הציגה את הדגם יוגה 2 פרו הכולל מסך מגע בגודל 13.3 אינץ', איתו ניתן לעבוד גם בתצורת לפטופ רגילה, כטאבלט, כאשר המחשב עומד כמו אוהל וגם להפוך לגמרי את המסך לצד השני, כשהמקלדת נשארת בצד האחורי.

סמארטפונים: ממשיכים להשתכלל

סמסונג Note 3: נוח לכתיבה ביד

בקטגוריית הסמארטפונים סמסונג הציגה את הפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) החדש שלה Note 3. מדובר במכשיר הכולל מסך מגע גדול מאוד 5.7 אינץ' באיכות מצוינת - Full HD. משקל הנוט 3 עומד על 168 גרם, והוא כולל את עט המגע של סמסונג - S Pen בגרסה חדשה. העט כולל ממשק בשם Air Command, בו ניתן לבצע במהירות כתיבת תזכורת, שמירה של טקסטים, תמונות וקטעי וידיאו לתוך תיבת אחסון. בנוסף הוא מאפשר לכתוב בצורה מאוד נוחה טקסטים בכתב יד. המכשיר יושק בארץ בסוף החודש.

סוני אקספריה Z1: מצלמה מעולה

חברת סוני הכריזה על סמארטפון הדגל הבא שלה - אקספריה Z1. הסמארטפון מגיע עם מסך מגע בגודל 5 אינץ' באיכות Full HD ובמשקל של 169 גרם, כולל מצלמה עם חיישן 20.7 מגה פיקסל ויכולות צילום טובות במיוחד במקומות חשוכים.

ה-Z1 כולל יישום בשם Social Live, המאפשר לשדר אירועים בשידור חי לחברים בפייסבוק באמצעות מצלמת הווידיאו של הסמארטפון. החברים יכולים להגיב ולהגיד לצלם מה לצלם בזמן אמת. ישום אחר הוא Info Eye שיודע לזהות חפצים בעולם האמיתי ולהגיד מהם. למשל באיזה יין מדובר, מאיזה יקב הוא הגיע ולאיזה סוג אוכל הוא מתאים. ה-Z1 ישווק במדינות שונות בעולם כבר החודש.

לנובו Vibe X: דקיק במיוחד

לנובו הסינית הציגה את הסמארטפון הדקיק שלה - Vibe X המגיע בעובי של רק 6.9 מ"מ, שוקל 121 גרם וכולל מסך Full HD בגודל 5 אינץ' עם מצלמה בעלת חיישן 13 מגה פיקסל.

הכותב היה אורח סמסונג בתערוכה