אף אחד לא יציל אותך, אובמה

טמטום חושים הקיים בכל תנועה קנאית, קיים גם אצל 'הזכויותניקים'

מישהו צריך לעצור את הפארסה הזאת. כל יום שאובמה ואנשיו מעבירים ב"מאמצים" לקבל תמיכה מהעולם ומהקונגרס, נוגס עוד יותר במעמדה ובתדמיתה של ארה"ב.

הנשיא צריך כבר להפנים שאף אחד לא יציל אותו מהצורך לקבל החלטה. לא הקונגרס, בטח לא בריטניה, ולא שום גורם אחר. בסוף הוא ייאלץ לקבל את ההחלטה שהוא הכי רוצה לקבל: לשכוח מהתקיפה בסוריה. למה לא לעשות זאת עכשיו ולמנוע עוד התבזויות בקונגרס, בעולם, ומפיו של פוטין?

פוטין אוהב את אובמה (וסנודן)

ברור לגמרי שהשליט הרוסי זיהה הזדמנות לחזור להיות הגורם העולמי המשפיע ביותר. פוטין מנפח את שריריו ומציג אותם לעולם כאנטיתזה לקוליות המעודנת של אובמה. הוא מחזיק אצלו את אדוארד סנודן, והוא יודע למה. האיש הזה, באמצעות הדלפותיו המאסיביות, פוגע בכל מה שפוטין רוצה לפגוע, בעיקר בביטחון של ארה"ב ובנות בריתה. פוטין מעדיף שיעשה את זה אצלו, כך הוא יכול לשמור עליו שלא יופרע במעשיו, ושלא יעשה "שטויות", כמו למשל עידוד מדליפים רוסיים פוטנציאלים.

הזכויותניקים מחלם

לא רק הרוסי נותן תמיכה לסנודן, אלא גם הזכויותניקים, הארגונים והפרטים הלוחמים ללא הבחנה למען זכויות אדם כאלה ואחרות. זה לא הפתעה שיש אצלם אלמנט של טמטום חושים הקיים לרוב אצל כל תנועה קנאית. הם אינם מסוגלים לבור את המוץ מהתבן, לעשות הפרדה בין זכויות שראוי להגן עליהן וכאלה שלא; בין אנשים הראויים להגנה לבין אנשים שלא.

די שמישהו פוגע במערב בכלל, ובארה"ב בפרט, כדי שייחשב לאביר זכויות. גם כאשר את מלחמתו הוא עושה ממדינות כמו רוסיה, שבהן זכויות אדם נרמסותד. אבל אין עם מי לדבר. הזכויותניקים כל כך משוכנעים שהם ה"טובים", ששום עובדה לא יכולה לקעקע ולו במעט את התבשמותם העיוורת מעצמם ומ"מאבקם" (הצודק, כמובן). אלה וכאלה מהווים סכנה גדולה למדינות דמוקרטיות, שבהן הם יכולים לפעול בחופשיות נגד המדינות הדמוקרטיות.

עלינו הם עושים שרירים

גברת האיחוד האירופי, הבריטית קתרין אשטון, משגשגת כמי שמנהלת את ענייני העולם, או לפחות חלק מהם. נטיותיה האישיות, ואלה של רבים מחברי האיחוד, אינן קשות לזיהוי. כשמדובר בישראל-פלסטין היא מה זה קשוחה, לא מוותרת על אינץ'.

לאחרונה היא "הבטיחה" לג'ון קרי ש"תשתדל" שהיחסים בין האיחוד וישראל לא ייפגעו כתוצאה מהחרם שהוטל על ההתנחלויות. איך עושים את האקרובטיקה הזאת? לא ברור. ומשום כך, קרי לא שאל, כדי לא להביך את אשטון. אבל אי אפשר שלא להתפעל מהמצח הנחושה. שהרי במקביל אשטון והאיחוד לא מוכנים לנקוף ציפורן כדי לעצור את הרג ההמונים בסוריה. הבעיה הדחופה היא ההתנחלויות. באירופה אין חדש.