אורנשטיין דחה בלמעלה מחודש את העברת התשלומים לנושי אי.די.בי פתוח

הוציא הוראה שלפיה הוא מאפשר לכל הצדדים האחרים בפרשה להעביר את תגובתם לגבי העברת התשלומים עד ל-13 לאוקטובר

שבועיים עברו מאז שהורה שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין לחברת אי.די.בי פתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, להגיע להחלטה בדבר שחרור התשלומים לנושי החברה. אך למרות שהחברה קיבלה החלטה חיובית בנושא, טרם נתן בית המשפט הוראה מצדו על העברת הכספים, והסאגה נמשכת.

נזכיר כי ב-9 ביוני הורה אורנשטיין להעביר את התשלומים שחייבת אי.די.בי פתוח לנושיה - בנקים ומחזיקי אג"ח - לחשבון נאמנות שעליו יפקח עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני בחברה מטעם בית המשפט. זאת, במסגרת התיק המתנהל כנגד החברה בשאלת הסולבנטיות (כושר פירעון) שלה. עד כה נצברו בחשבון זה כ-800 מיליון שקל.

אורנשטיין התעקש בשבוע שעבר כי דירקטוריון אי.די.בי פתוח יפרסם החלטה פוזיטיבית חד-משמעית בנושא התשלומים. האחרון אכן ביצע את הוראת השופט, אך אורנשטיין מתמהמה, זאת, על רקע התנגדותו של בנק הפועלים למהלך (הבנק הוא הנושה הגדול מבין הבנקים, עם חוב של כ-770 מיליון שקל).

בהתאם הוציא אורנשטיין הוראה טרם החג שלפיה הוא מאפשר לכל הצדדים האחרים בפרשה, כלומר מחזיקי האג"ח ונאמניהם והבנקים להגיש עמדותיהם בנושא עד ה-16 לחודש, ואילו המומחים מטעמו - אייל גבאי המומחה הכלכלי והמשקיף אולמן, הכנ"ר ורשות ניירות ערך - יעבירו את תגובתם לגבי העברת התשלומים עד ה-13 לאוקטובר.

בהתאם, הודיעה אי.די.בי פתוח כי היא מפרשת את החלטת אורנשטיין "כהארכת צו המורה על הפקדת התשלומים בידי המשקיף, וזאת עד שבית המשפט יורה לפעול אחרת".