הטוטו מחליף כיוון: יותר כסף לספורטאים, פחות למתקנים

מועצת ההימורים תעביר כ-50 מיליון שקל נוספים בכל שנה לספורטאים ולתפעול הספורט, על חשבון "קרן המתקנים"

בניסיון למצוא פתרון לתקצוב הספורטאים במדינת ישראל, בטוטו פועלים בתקופה האחרונה על תוכנית חדשה שנועדה לשנות את אופן חלוקת הכספים לספורט. המטרה: הגדלת סכומי הכספים שיופנו לספורטאים ולתפעול הספורט, ובמקביל צמצום הכספים שיופנו לבניית ושיפוץ מתקנים.

נכון להיום מתועדפים כספי החלוקה של הטוטו לקרן המתקנים. עבור בנייה ושיפוץ מתקנים מעביר הטוטו כ-250 מיליון שקל בשנה, לעומת כ-190 מיליון שקל חלוקה לספורטאים ותפעול הספורט. כפי שנודע ל"גלובס", לפי התוכנית החדשה - החל מ-2014 יוגדל הנתח שמועבר לספורטאים בכ-50 מיליון שקל והוא צפוי להסתכם בכ-240 מיליון שקל; במקביל יירד הסכום שמופנה לקרן המתקנים לכ-200 מיליון שקל בשנה.

ההחלטה לשנות את אופן חלוקת הכספים באה מתוך כוונה של הטוטו ושל משרד הספורט להגדיל את כמות הספורטאים הפעילים במדינת ישראל, והזרמת כספים נוספים לטובת השקעה בילדים ובנוער.

סיבה נוספת להחלטה לשנות את התמהיל של חלוקת הכספים, נובעת בין היתר מהקושי של העיריות והמועצות המקומיות להתחייב לבניית מתקני ספורט על אף שבחלק מהמקומות שיטת ה"מאצ'ינג" מביאה לכך שהמימון העיקרי נופל על הטוטו.

יש לציין כי התוכנית מתבססת על עוגת ההכנסות הקיימת של הטוטו. במידה וההכנסות של הטוטו יעלו והרווח יגדל, כפי שצפוי לקרות, יתווספו כספים נוספים לקרן המתקנים ולספורטאים. ב-2012 עמדו ההכנסות של הטוטו על שיא כל הזמנים של 1.79 מיליארד שקל.