הטיפ היומי: ענקית תקשורת עם פוטנציאל עלייה של 23%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית סיסקו במחיר יעד של 30 דולר

חברת ציוד התקשורת סיסקו נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-130 מיליארד דולר. החברה מעצבת, מייצרת ומשווקת מוצרים בתחומי רשתות התקשורת, IPTV, אבטחה ואחסון.

בשבוע שעבר ביצעה סיסקו את הצעד המצופה - כניסה לתחום האחסון (Storage). סיסקו הודיעה על רכישת החברה הפרטית האמריקאית Whiptail תמורת 415 מיליון דולר במזומן, והיא צפויה להשלים את הרכישה ברבעון הראשון של 2014. בין המשקיעים בוויפטייל נמצאת סנדיסק, ובין שותפיה העסקיים VMware ו-Citrix.

וויפטייל, שנוסדה ב-2009, מציעה מערכות אחסון מבוססות פלאש בטווחים של 1.5-360 TB. המוצרים שלה פונים לסביבות וירטואליות כגון דסקטופ וירטואלי ו-Big Data. נציין, שמוצריה של וויפטייל, כמו גם מוצרי המתחרות שלה, יכולים לשפר באופן מהותי את הביצועים שקשורים לעומס העבודה, להפחית את עלויות האחסון הכוללות ולשפר את היעילות של אשכולות מחשוב ביחס למערכות המסורתיות המבוססות על הארד-דיסק.

אנו רואים את הרכישה כצעד חיובי משמעותי עבור סיסקו. להערכתנו שוק האחסון מבוסס הפלאש יצמח בשנים הקרובות. כיום השוק עדיין קטן, פחות מ-1 מיליארד דולר, אך הצפי הוא לגידול שנתי ממוצע (CAGR) של למעלה מ-60% בארבע השנים הקרובות.

סיסקו ממשיכה להתחרות ולשתף פעולה עם EMC ו-VMware, בדומה ליחסים שיש לה עם IBM ועם שחקנים גדולים אחרים. ראינו בעבר צעדים דומים מצד שחקנים אחרים בשוק, כמו רכישת Nicira על-ידי VMware.

אחרי הכול, השותפות מבוססת על קווי מוצרים משלימים, כאשר סיסקו מציעה את ה-Networking (מוצרי רשת) ושתי השחקניות האחרות מציעות את התוכנה לאחסון ו-וירטואליזציה.

להערכתנו, הגבולות בין הפעילויות השונות ימשיכו להיטשטש. השאלה המעניינת כעת, היא האם EMC או שחקנית גדולה אחרת (אורקל, IBM וכדומה) תבחר לקחת צעד נוסף קדימה ולהיכנס לשוק מוצרי הרשת באמצעות רכישה, כשיש מעט מאוד חברות שיכולות להוות יעד לרכישה.

המלצתנו לסיסקו נותרת "קנייה" במחיר יעד של 30 דולר - כ-23% מעל מחיר השוק.

*** טל ליאני, מחלקת המחקר, מריל לינץ'. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם