נשיא איראן: לבדוק אופציה לחדש את הטיסות לארה"ב

AP: חסן רוחאני הורה לרשויות התעופה לחדש את קו התעופה בין איראן לארה"ב לראשונה מאז 1979 ■ ביום שישי שעבר רוחאני שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב אובמה

נשיא איראן חסן רוחאני הורה לרשויות התעופה הבינלאומיות לבדוק אופציה לחדש את הטיסות הישירות בין ארה"ב לאיראן לראשונה מזה 3 עשורים - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. אקבר טורקאן (Akbar Torkan), בכיר בממשל האיראני, אישר את הדברים.

הבקשה של רוחאני באה בהמשך לשיחת טלפון בשבוע שעבר בינו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה, השיחה הראשונה בין נשיאי המדינות מאז 1979.

המטרה המיידית של רוחאני, כפי הנראה, היא לחדש את השיחות עם ארה"ב בנוגע להתחמשות הגרעינית שלה, ולהקל בסנקציות הבינלאומיות שמושתות עליה. אך לא מן הנמנע כי איראן תחת רוחאני מחפשת לשפר את היחסים בין שתי המדינות ושאר העולם.

בארה"ב חיים למעלה ממיליון איראנים-אמריקאים, שישמחו אם קו התעופה בין שתי המדינות יחודש. הטיסות הופסקו ב-1979 עם המהפכה האיסלמית שהתרחשה אז.

בנאום שנשא ביום שישי האחרון לאומה האמריקאית, אובמה אמר בהתייחסו לגרעין האיראני, כי "אני מאמין שישנו בסיס לפתרון למצב". אובמה אמר עוד כי הוא מכיר בזכותה של איראן לפתח גרעין לצרכי שלום, והדגיש כי רוחאני ציין כי ארצו לעולם לא תפתח נשק גרעיני. עוד אמר אובמה כי הסכם עם איראן ישפר את היחסים בין המדינות ובין איראן לקהילה הבינלאומית.