לילה עשר

הבטן הרכה של קשת היא ההזדמנות של ערוץ 10 להזכיר את קיומו

"אמבוש" ו"מלבי אקספרס", יום ב' מ-21:00, ערוץ 10

כמו מתאגרף שחוטף בכל פעם מכה שנדמית כ"נוק-אאוט", קם ערוץ 10 החבול מהקרשים, נאחז בחבלי הזירה, פוקח את העין הרואה שלו ומחליט שהוא יכול להמשיך.

אם בעבר נהוג היה לחשוב שהבטן הרכה של ערוץ 2 נמצאת בימי השידור של רשת, שכנגדה כיוון ערוץ 10 את המהלומות הרכות שלו, הרי שהפעם הוא קורא תיגר על הזכיינית החזקה יותר, קשת.

בפעם האחרונה שזה קרה, עם הפרקים הראשונים של "ווייפ-אאוט" (למי שזוכר) לפני כשנתיים, ראו בקשת צל הרי כהרים, ארגנו ישיבות חירום בשם עתידו המתערער של ערוץ 2 ושלחו את ערוץ 10 לחפש יריבים ברמתו אצל הזכיינית המתחרה.

ובכל זאת, גם אם תנסוק "הכוכב הבא" לגבהים המצופים ממנה (אני בספק אם כך יהיה), ייוותר יום שני כבטן הרכה שלה, יום שבו אי-אפשר עוד לגונן על תכנים לא פופולריים כמו אלה של "עובדה" למשל, עם חצי שעת שידור מבית "האח הגדול".

נכון שהלוואי על כל גוף משדר בטן רכה שכזאת, עם "סברי מרנן" שהיכולת שלה לפנות לכל צופה מגיל 5 עד 95 הפכה אותה לנצפית, או עם "מרתון" הלא רעה בכלל. ועדיין, לא מדובר במה שהמומחים אוהבים להגדיר כ"מאסט סי טי.וי".

אל מול ימי שני של קשת, בחרו בערוץ 10 להציב את מה שנראה כרגע כערב החזק שלהם: "אמבוש" ו"מלבי אקספרס". לגבי השנייה: כבר נכתב כאן עליה בעבר. במשקל נוצה, חיננית לפרקים אך מאוסה בחלקים אחרים, בסך-הכול בידור סביר ארוז בחוטיני שאפשר להעביר איתו שבועיים על החוף בברזיל לפני שנמאס מהרוטב המתוק של המלבי.

המעניינת יותר הערב היא "אמבוש". תוכניות מתיחות נעלמו מנוף הפריים-טיים, יחד עם יגאל שילון, האיש והסיגר. יחד עם זאת, ההתלהבות של ילדיי מתוכניות שכאלה שמשודרות בערוצי הילדים מלמדת שיש כנראה תוחלת לז'אנר הזה.

"אמבוש" אינה תוכנית מתיחות רגילה, אלא משהו שלוקח את הז'אנר לקצוות: חלק מהמהתלות אכזריות במיוחד. הקורבן הוא ידוען, כזה שיהיה מוכן לסבול כל בדיחה על חשבונו רק כדי להישאר עוד 5 דקות באור הזרקורים.

לבי על תמיר ורדי או אפילו על ליהיא גרינר הבלתי נסבלת, שמוכנים לשאת את המעשים המגונים הללו רק כדי להאריך מעט את רבע שעת תהילתם.

ובאשר לערוץ 10, הגם שאני סבור שלא על הדרך הזאת תהיה תפארתו, אפשר שהערב הזה יזכיר לחלק מצופיו הפוטנציאלים את עצם דבר קיומו. מעט עצוב, אך ליותר מזה נדמה שאין הוא יכול כרגע לצפות.