בנה"פ יגיש בקרוב התנגדות להסדר החוב באלביט הדמיה

בנק הפועלים מתנגד לאחד התנאים שהציבה החברה למימוש הסדר החוב ■ בנק לאומי מבקש למנות את עו"ד אזרן לכונס נכסים קבוע של ביתו של זיסר ■ רעייתו וילדיו, המתגוררים באחוזה, מוותרים על כל תביעה עתידית נגד הבנק

בנק הפועלים צפוי להגיש בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי את התנגדותו להסדר החוב המתוקן שהגישה חברת אלביט הדמיה - כך נודע ל"גלובס". ככל הנראה נובעת התנגדות הבנק מתנאי מתלה שהציבה החברה למימוש הסדר החוב, שלפיו אי-הגעה להבנות מול הבנק תאפשר לה פנייה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי, שימנע מהבנק מימוש של דרישת פירעון מיידי לחוב בהיקף של כ-200 מיליון שקל.

מנגד ממשיכים נאמני האג"ח של אלביט הדמיה לקדם את ההסכם שאליו הגיעו עם החברה, וביומיים האחרונים פרסמו הנאמנים דיווחים לבורסה לגבי כינוס אסיפת מחזיקים והצבעה על ההסדר המתוקן עד 1 באוקטובר.

לפני כשבוע דיווחה אלביט הדמיה כי הגיעה למתווה הסדר מוסכם עם נושי האג"ח. מדובר על אחד מהסדרי החוב הגדולים בשוק המקומי, בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, שבמסגרתו יימחק חוב של 1.8 מיליארד שקל, אשר יומר ב-95% ממניות החברה שיוקצו למחזיקי האג"ח. במסגרת ההסדר לא יינתנו אופציות למוטי זיסר, וגם לא ליתר מנהלי החברה הכושלת, והוא לא יקבל פטור מתביעות עתידיות.

בבקשתה לבית המשפט כתבה החברה כי הסדר מול בנק הפועלים מהווה תנאי למימוש הסדר החוב מול מחזיקי האג"ח, ולמרות שהיא פועלת "ללא לאות" במטרה להגיע להסכמות מולו, עומדת לזכותה האופציה לפנות במקרה הצורך לבית המשפט, בדרישה להוציא צו אשר יורה לבטל את הזכות העומדת לבנק להעמדת החוב לפירעון מיידי.

כאמור, בבנק הפועלים, המיוצג בידי עו"ד גיורא ארדינסט, מתנגדים להוצאת צו משפטי שכזה, שכן מדובר בפגיעה בזכויות הבנק כנושה מובטח של החברה.

נוסף לחוב של אלביט לבנק, חייב זיסר עצמו כמיליארד שקל לבנק הפועלים, חוב שכנגדו משועבדות לטובת הבנק כ-50% ממניות אלביט הדמיה, ששווי השוק הנוכחי שלהן כ-50 מיליון שקל בלבד (כ-5% מהחוב הכספי). הללו יהוו לאחר ההסדר המתגבש כ-2.5% מהון המניות של החברה. כנגד החוב של אלביט הדמיה משועבדות לטובת בנק הפועלים 29% ממניות החברה-הבת העיקרית שלה, פלאזה סנטרס.

חוב של 15 מיליון שקל לבנק לאומי

ובינתיים ממשיך בנק לאומי, בראשות המנכ"לית רקפת רוסק-עמינח, לקדם את הליך כינוס הנכסים של אחוזתו הפרטית של מוטי זיסר. אתמול (א') הגיש הבנק לבית המשפט המחוזי בקשה למינוי עו"ד יניב אזרן לכונס נכסים קבוע בנכסי זיסר המשועבדים לבנק, כלומר האחוזה בנווה-גנים אשר בפתח-תקווה.

לפני כשבועיים מינה השופט איתן אורנשטיין את בנק לאומי, אשר העמיד לזיסר את המשכנתא לרכישת האחוזה, לממונה על הליך הכינוס. לזיסר - באמצעות מרכזי שליטה, החברה הפרטית שבבעלותו - עומדת יתרת חוב לבנק בסך של כ-15 מיליון שקל, בגין רכישת הנכס המפואר.

באחוזה מתגוררים זיסר, אשתו, ילדיו ומשפחותיהם, ולכן עלתה השערה כי בשל כך יתקשו הבנקים לממש את הנכס. אלא שעיון במסמכים שהוגשו לבית המשפט מעלה כי "החייבים (כלומר זיסר ומשפחתו, א' פ') אישרו והסכימו במסגרת הסדר חוב מיוני 2012 (שבו הם לא עמדו, א' פ') כי הם מוותרים ומוחלים לבנק באופן סופי ומוחלט על כל תביעה עתידית", זאת כאמור במקרה שהסדר החוב מולם לא ימולא.

נוסף על כך אישרה משפחת זיסר כי הביטחונות שניתנו לבנק לאומי הם בתוקף מלא מבחינתם, וכי גם לגביהם הם מוותרים על כל תביעה עתידית כנגד הבנק.