אנליסטים: הפד יצמצם את הרכישות באוקטובר? שכחו מזה

כאשר הממשלה האמריקנית עומדת בפני שיתוק ובפני הגעה לתקרת החוב - לא סביר שהפד יוסיף שמן למדורה על ידי צמצום של כמות הכסף שהוא מזרים לכלכלה מדי חודש

לאחר שהפדרל ריזרב הודיע בתחילת החודש כי הוא לא מתכוון לצמצם את רכישות האג"ח בשלב הזה, אנליסטים רבים, כמו גם בכירים בפד עצמו, העריכו כי ירידה בהיקף הרכישות, שעומדות על כ-85 מיליארד דולר בחודש, עשויה להגיע באוקטובר.

אולם, בשלב זה, כאשר הממשלה עומדת בפני שיתוק כבר מחר (ג') ובפני הגעה לתקרת החוב בעוד כשבועיים, צמצום של הרכישות כעת נראה כמו תרחיש בלתי סביר. הםד לא ירשה לעצמו לבצע זעזוע כזה בשווקים בשלב הזה. כך מעריכים אנליסטים.

בסוסייטה ז'נרל מציינים כי "שיתוק של הממשלה עשוי להפריע לזרימה של הנתונים הכלכליים. בתקופה קריטית כזו, כשהפד הבהיר כי כל החלטה על צמצום הרכישות תהיה תלויה בנתונים, המשמעות של הדבר היא 'אין נתונים - אין החלטה'".

הסיכוי ל"שיתוק" בכלכלת ארה"ב עלה אתמול לאחר שהרפובליקאים אישרו הצעת חוק לפיה חוק הבריאות של הנשיא ברק אובמה (Obamacare) יידחה בשנה בתמורה להמשך מימון הממשל הפדרלי.

כלכלת ארה"ב עומדת בפני איום של שיתוק (shutdown) על רקע הגעה לתקרת הגירעון בקרוב, תקרה העומדת על 16.8 טריליון דולר. שר האוצר של ארה"ב ג'ק לו אמר בשבוע שעבר כי עד אמצע אוקטובר יהיו ברשות הממשלה פחות מ-50 מיליארד דולר בלבד לצורך המשך התפקוד השוטף.