הטיפ היומי: מניית תרופות איתנה עם פוטנציאל לעלות

מריל לינץ' ממליץ לקנות את מניית באייר, הצופה צמיחה דו-ספרתית בטווח הארוך - צמיחה שנתמכת על-ידי היסודות הדמוגרפיים בסין

חברת באייר נסחרת לפי שווי שוק של כ-72 מיליארד אירו. החברה מייצרת מוצרים לתחומי הרפואה והחקלאות. בתחומי הרפואה היא מייצרת תרופות אנטיביוטיות, משככי כאבים, ותרופות לתחומי האונקולוגיה ומחלות כלי דם.

לפני מספר ימים אירחנו את בכירי באייר בכנס הבריאות של בנק אוף אמריקה-מריל לינץ'. הנקודות המרכזיות שלמדנו הן על המשך ההשקות המוצלחות של תרופות שבפייפליין, נתחי שוק מעודכנים לתרופות ספציפיות, צפי לחולשה בטווח הקצר בשוק הסיני, וכן כי סביר להניח שהתחזית הנוכחית של החברה לשנת 2015 היא שמרנית.

בתחום הקרדיולוגיה, התרופה של באייר - Xarelto, המשיכה להיות התרופה המובילה בשוק בארה"ב עם נתח שוק של 38%. בגרמניה נתח השוק עלה מ-33% באמצע 2012 ל-38%, ונתחי השוק שלה עלו גם ביפן ובצרפת.

בתחום כלי הדם, התרופה Eylea, שמיועדת לטיפול בניוון של כלי דם (בעיקר כתוצאה מזקנה), עברה השקות מוצלחות ביפן ובאוסטרליה - שם נתח השוק גבוה מ-50%. ההנהלה אישרה שיש לה כיום נתח של כ-25%-30% בגרמניה, וציינה שהיא ממתינה להחלטות בנוגע לשיפוי ביטוחי בבריטניה ובצרפת.

באייר אישרה גם שבשלושת החודשים האחרונים ישנה האטה בפעילות בסין. החברה אינה מעורבת בשום חקירה נרחבת (בסין נחקרו מספר חברות תרופות בינלאומיות בחשד לשוחד), אך הרשויות ביקרו באחד מאתריה במדינה. באייר ממשיכה לצפות לצמיחה מואצת, דו-ספרתית, בטווח הארוך - צמיחה שנתמכת על-ידי היסודות הדמוגרפיים בסין.

בהתאם לתחזיות שלנו, החברה הודיעה שבמחצית השנייה של השנה שולי הרווח יהיו נמוכים יותר מאלה של המחצית הראשונה, בין היתר על רקע גידול בהוצאות המחקר והפיתוח.

באייר רמזה שהתחזית שלה ל-2015 תעודכן עם סיום שנת הכספים 2013.

המלצתנו למניה היא "קנייה" ומחיר היעד שלנו עבורה הוא 100 אירו - פרמיה של כ-15% על מחיר השוק. מחיר היעד שלנו משקף מכפיל רווח של 16 על הרווח הצפוי למניה ב-2014 - פרמיה מוצדקת לדעתנו ביחס למניות אירופיות אחרות במגזר זה שנסחרות במכפיל 15.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, מריל לינץ'

** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם