קשת מכרה את פורמט "שקופים" לפוקס אינטרנשיונל

הסדרה, שנכתבה בהשראת פרשת החיסול של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח, נמכרה לשוק האמריקאי עוד לפני שעלתה לשידור בישראל

בית ההפקה האמריקאי פוקס אינטרנשיונל צ'אנלס (FIC) והבמאי פיטר לנדסמן יעבדו בעבור הטלוויזיה בארה"ב פורמט של זכיינית ערוץ 2 קשת. מדובר בעיבוד לסדרה "שקופים" של עמית כהן ומריה פלדמן, וקשת תשמש מפיקה שותפה. הסדרה נמכרה לשוק האמריקאי עוד לפני שעלתה לשידור בישראל. מועד השידור שלה על מסך ערוץ 2 הוא 2014.

הסדרה, שנכתבה בהשראת פרשת החיסול של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח, מגוללת את סיפורם של 8 אזרחים ישראלים מן השורה שמתעוררים בוקר אחד ומגלים כי תמונותיהם, פרטיהם האישיים וסיפור החיים שלהם הופצו ברשת ופרצו את מהדורות החדשות בעולם, בחשד למעורבות בפשע בינלאומי. מה שנראה תחילה כטעות זיהוי אומללה הופך מהר מאוד למותחן ריגול-פסיכולוגי.

הגרסה האמריקאית, שתיקרא "False Flag", תעסוק בסיפוריהם של אזרחים אמריקאים. עמית כהן (שכתב יחד עם רון לשם את "תא גורדין") ישתתף בכתיבת הפיילוט לצדו של לנדסמן.

אולפני FIC הם חברת-בת של 21FOX, המפתחת, מפיקה ומפיצה מעל 300 תוכניות בידור, ספורט ולייף סטייל בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק וכן ערוצי סרטים ב-45 שפות באמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה. ערוצים אלה זוכים לחשיפה של 1.6 מיליארד. בין הסדרות המוכרות עליהן חתומה החברה: "The Walking Dead", "The Bridge" ו- "Da Vinci's Demons".

פיטר לנדסמן, שסרטו "פרקלנד" צפוי לצאת לאקרים בשנה הבאה, מסר כי "הרקע ממנו מגיעות FIC וקשת והתשוקה העמוקה לתוכן איכותי אותה הן חולקות, הופכים אותן לשותפות המושלמות ליצירה. מותחני ריגול הם ז'אנר שכולם מכירים ואוהבים, ואנו נרגשים ליצור משהו שאנו מקווים שהצופים לא חוו קודם לכן".

שרון טל יגודו, סגנית נשיא המחלקה לפיתוח תוכן ותכניות מתוסרטות ב-FIC, מסרה כי "השותפות שלנו עם קשת ופיטר לנדסמן, שניהם בעלי רקורד חזק לסיפורים משכנעים, היא תוספת מרתקת למחלקת הפיתוח המקורי שלנו. עם הרקע שלו בתחקיר עיתונאי, פיטר מבין את המורכבות של הסיפור, ויש לו היכולת לייצר גרסה שתתחבר עמוק עם קהל בארה"ב ובעולם".

אלון שטרוזמן, מנהל קשת אינטרנשיונל, מסר כי "FOX INTERNATIONAL CHANNELS מביאה מודלים חדשניים של הפקה ונוכחות גלובלית עם מאות ערוצים ברחבי בעולם. היא ללא ספק שותף טבעי לפרויקט. יחד עם שרון טל ופיטר לנדסמן יש לנו צוות מנצח, ערוך ומוכן להביא את הסיפור המרתק של 'False Flag' לארה"ב".

את הגרסה הישראלית של הסדרה תפיק "טנדר הפקות".