בריינסוויי מגייסת 24 מיליון שקל; רשות ני"ע ביקשה הבהרות

החברה התייחסה להזמנות הנמצאות במו"מ מתקדם, כאילו הן כבר הוזמנו או הותקנו וכללה אותם ברשימה

חברת בריינסווי פרסמה היום תשקיף להנפקה לפי דוח הצעת מדף לגיוס של 24 מיליון שקל, במניות בלבד ללא אופציות. הגיוס מבוצע לפי שער של 52 שקל, לעומת מחיר של 52.4 שקל במסחר היום, אחרי שמניית החברה ירדה 2.8% מהבוקר. המכרז יסתיים מחר בשעה 17:30.

בריינסווי רשמה במחצית הראשונה של 2013 הכנסות של מיליון שקל מן המערכות שלה, שקיבלו בתחילת השנה אישור שיווק בארה"ב.

בריינסוויי פרסמה אתמול טבלה של ההזמנות שלה הנמצאות בשלבים שונים החל ממו"מ מתקדם ועד שלב של התקנה. באפריל 2013 דיווחה החברה כי ייצרה 100 מערכות אותן היא מתכננת לשווק לשור האמריקני. ביולי דיווחה כי היא נמצאת בשלבים שונים של הזמנה או התקנה של 50 מערכות, ובדוח שלה לרבעון השני של 2013, דיווחה על הזמנה או התקנה של 70 מערכות.

ואולם, מן ההבהרות שנתנה החברה לרשות ניירות ערך, עולה כי החברה התייחסה להזמנות הנמצאות במו"מ מתקדם כקיימות "בתהליכי הזמנה" וכללה אותם ברשימה. הרשות ביקשה להבהיר אילו מן המכשירים הללו כבר הוזמנו בפועל בעת פרסום הדו"ח, ובאילו היה מדובר במו"מ מתקדם, אך עדיין לא בהזמנה של ממש.

מהדוח שביקשה הרשות, עולה כי מתוך 70 המערכות עליהן דיווחה החברה ברבעון השני, 27 נמצאות בתהליכי מו"מ ולא הותקנו בפועל. 36 מערכות הומזנו ו-7 הוזמנו והותקנו. זאת לעומת 17 מערכות שכבר היו מותקנות ב-22 ביולי, אז יצא הדיווח הראשון. פילוח זה שופך אור חדש על קצב הגידול של מערכות החברה.

עוד הדגישה החברה כי הנתונים הללו הם עדיין היסטוריים ואינם משקפים את מצב הזמנות החברה נכון למועד זה. כלומר, ייתכן וחלק מן המערכות הנמצאות במו"מ, הוזמנו או אפילו הותקנו בינתיים.

בינתיים, ממתינים המשקיעים להודעה של החברה על הסכם אסטרטגי בארה"ב ועל המשך התקנות בארה"ב. ההנפקה בתל אביב מקטינה את הסיכוי כי החברה תעיר מחדש את תוכניותיה שנגנזו בעבר להנפקה בנאסד"ק, וזאת למרות האטרקטיביות של שוק זה עבור חברות ישראליות בימים אלה.