אלשיך אישרה כינוס אסיפות נושים להסדר המתוקן באלביט הדמיה

‎‎לדברי השופטת, אין מניעה שהאסיפות ייערכו כשבוע מהיום, עקב "מצבה החמור של החברה, אשר ממשיך להידרדר"‏‏

‎‎שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, נותנת אור ירוק לכינוס אסיפות מחזיקי אג"ח לאישור הסדר החוב המתוקן באלביט הדמיה של מוטי זיסר.

"אין לי אלא לברך על ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים", כתבה השופטת בהחלטתה, והוסיפה כי אין מניעה שאסיפות הנושים הללו ייערכו כשבוע מהיום, עקב "מצבה החמור של החברה, אשר ממשיך להידרדר, ובשל כך אין מקום לשיהוי נוסף".

‏‏בשבוע שעבר אישרו מחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה את הסדר החוב ברוב של מעל 90%, זאת חרף התנגדותו של בנק הפועלים, הנושה המובטח שממשיך לפי שעה להתנגד למתווה המתוקן. דבר זה לא נעלם מעיניה של השופטת, שהדגישה כי במסגרת אסיפות הנושים יש לדון בהתנגדותו של הבנק בנושא.

‏‏‏לפי תנאי ההסדר המתוקן, שעליו הסכימו החברה, הקרנות הזרות יורק ו-‏DK‏ פרטנרס (המחזיקות בכ-35% מחוב האג"ח) ונציגות המחזיקים, יספקו מחזיקי האג"ח של אלביט הדמיה תספורת של יותר מ-50%. במסגרת ההסדר יימחק חוב בהיקף של 1.8 מיליארד שקל (מתוך חוב אג"ח מתואם של 2.5 מיליארד שקל), ויומר ל-95% ממניות החברה שיוקצו למחזיקי האג"ח.

‏‏הסדר זה אינו מקנה אופציות לזיסר וליתר מנהלי החברה הכושלת, ולא יעניק לבעל השליטה פטור מתביעות עתידיות. עיקר השינוי במתווה המתוקן כולל גידול בהיקף החוב החדש שיונפק לטובת מחזיקי האג"ח - 666 מיליון שקל, זאת באמצעות הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות.

‏כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס", בנק הפועלים מתנגד למתווה הסדר החוב, ככל הנראה בשל תנאי מתלה שהציבה החברה למימוש הסדר החוב, שלפיו אי-הגעה להבנות מול הבנק תאפשר לה פנייה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי, במטרה למנוע מהבנק פירעון מיידי לחוב בסך כ-200 מיליון שקל.

‏‏נוסף על חוב זה, חייב זיסר עצמו מיליארד שקל לבנק הפועלים, חוב שנגדו משועבדות לטובת הבנק כ-50% ממניות אלביט הדמיה, ששווי השוק הנוכחי שלהן הוא כ-50 מיליון שקל בלבד (כ-5% מהחוב הכספי). הללו יהוו לאחר ההסדר המתגבש כ-2.5% מהון מניות החברה.

‏כנגד החוב של אלביט הדמיה לבנק הפועלים משועבדות 29% ממניות החברה-הבת העיקרית שלה, פלאזה סנטרס. ‏‎‎‏