אבשלום אשורי - מאנשי משרד החוץ שנעצרו בחשד לשחיתות

לפי החשד, אשורי ועובדים נוספים במשרד החוץ ניצלו את תפקידם לצורך קבלת מוצרים ושירותים שלא כדין, בשווי מאות אלפי שקלים

הותר לפרסום: אבשלום אשורי הוא אחד מאנשי משרד החוץ שנעצרו בחשד למעורבות בפרשת שחיתות במשרד. בנוסף על אשורי נעצר עובד נוסף, בכיר ממנו, בחשד למעורבות בפרשה. זהותו של העובד הבכיר עדיין אסורה לפרסום.

לפי החשד, אשורי ועובדים נוספים במשרד החוץ ניצלו את תפקידם לצורך קבלת מוצרים ושירותים שלא כדין, בשווי מאות אלפי שקלים. לדברי המשטרה, העובדים חייבו את משרד החוץ (ובכך את הקופה הציבורית) בתשלום עבור המוצרים אותם לקחו לביתם ונטלו לכיסם הפרטי.

לחשודים מיוחסות עבירות של גניבה ממעביד, גניבה בידי עובד ציבור, מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף.

במסגרת החקירה ערכה המשטרה חיפושים, חקרה מעורבים רבים ועצרה כאמור את אשורי ועובד נוסף. במהלך דיון הארכת מעצרו של אשורי אתמול (ב') אמר נציג המשטרה כי "החשוד עשה בכספי הציבור כבשלו ולתועלתו האישית".

החקירה התנהלה באופן סמוי על-ידי להב 433 ואתמול הפכה לגלויה. במסגרת החקירה נערכו חיפושים, נעצרו שני החשודים העיקריים, ונחקרו מעורבים ובהם אנשי משרד החוץ.

עו"ד דרור מתתיהו, פרקליטו של אחד החשודים בפרשה, מסר: "אני מציע לא להיחפז למסקנות מכתימות נגד עובדי המשרד בשלב מקדמי זה, בו המשטרה טרם הניחה במקומם את כל חלקי הפאזל וטרם נחשפה התמונה בשלמותה. אני סבור כי כאשר הערפל יפוג, ניווכח שמדובר לכל היותר בהתנהלות קלוקלת ובשום אופן לא בהתנהלות פלילית פסולה".