אחרי יותר משנה: גוגל תצטרף לבורסת הפרסום של פייסבוק

גוגל תוכל להציע למפרסמים דרך "דאבל קליק" גישה למשתמשי פייסבוק ויכולת "לטרגט" עבורם מודעות פרסום

אחרי יותר משנה, בורסת הפרסום של פייסבוק (FBX) פותחת את שעריה למתחרה הגדולה גוגל. שתי החברות הודיעו על כך בסוף השבוע, כשהן מנסות לגמד את הצעד החשוב הזה.

המשמעות היא שבאמצעות מערכת "דאבל קליק" של גוגל, הלקוחות שלה יוכלו להציג למשתמשי פייסבוק מודעות Retargeting בהתבסס על אתרים שבהם הם ביקרו קודם.

לשני הצדדים לקח כ-16 חודשים כדי ליישר את ההדורים ולקדם את שיתוף-הפעולה בין הפלטפורמות הפרסומיות.

"אנחנו שמחים שגוגל מצטרפת לבורסת Facebook Exchange", נמסר מפייסבוק. "אנחנו מאמינים שמודעות רלוונטיות ומטורגטות לאנשים הנכונים טובות גם למשתמשים וגם לעסקים".

אין זו הפעם הראשונה שפייסבוק וגוגל עובדות יחד. שרת הפרסום שפייסבוק רכשה בשם Atlas הוא "רוכש מוסמך" ברשת מודעות הדיספליי של גוגל (GDN).

"דאבל קליק" מאפשרת ללקוחות שלה לרכוש מודעות בבורסות פרסום שונות, והכניסה לבורסת הפרסום של פייסבוק תאפשר לה סוף-סוף להציע One stop shop לרכישת מודעות ברחבי האינטרנט.

איך עובדת בורסת הפרסום של פייסבוק? אם גולש מסוים נכנס לאתר תיירות, למשל, ומתעניין ברכישת טיסה לברצלונה, האתר משתיל במחשב הגולש קוד מיוחד (cookie) שמזהה את הגולש (לא באופן אישי). לאחר מכן, כשהגולש שלא ביצע את הזמנת הטיסה נכנס לפייסבוק, אותו אתר יכול לסמנו כיעד לפרסום ולהציג לו את הטיסה שחיפש במחיר מוזל.

העסקה תוסיף לתחרות הקיימת בין השותפים כיום בבורסת הפרסום של פייסבוק, בהם חברות כמו AdRoll, Nanigans, AppNexus ואחרות וכן חברת הסטארט-אפ הישראלית MyThings שהצטרפה החודש.

בכל מקרה, הכניסה של גוגל ל-FBX תשחק בעיקר לטובתה של פייסבוק, שתגרוף את רוב הכסף בעסקאות דרך בורסת הפרסום שלה.