קרנית פלוג מינתה את פרופ' זוסמן כחבר בוועדה המוניטרית

ששת חברי הוועדה המוניטרית קובעים את הריבית במשק ואת כלל המדיניות המוניטרית ■ בחודש שעבר פרסמה מחלקת המחקר בראשות זוסמן מחקר שהצביע על סכנה ממשבר משכנתאות בישראל בעתיד

ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, החליטה למנות את פרופ' נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, לחבר בוועדה המוניטרית, במקומו של בארי טאף שיפרוש בסוף החודש לאחר 30 שנות עבודה בבנק. המינוי ייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר וזוסמן ימשיך לשמש כמנהל חטיבת המחקר.

הוועדה המוניטרית מונה 6 חברים: הנגיד (יו"ר הוועדה), המשנה לנגיד, עובד בנק שמינה הנגיד (נכון להיום, טאף) ושלושה חברים מקרב הציבור - כיום מכהנים בתפקיד פרופ' ראובן גרונאו (שכהונתו הוארכה לאחרונה על ידי הממשלה ל-4 שנים נוספות) פרופ' רפי מלניק ופרופ' אלכס צוקרמן.

זוסמן, בן 53, הינו בעל תואר ראשון ותואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת ברקלי. זוסמן שימש כמרצה במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית מאז שנת 1993 וכפרופסור חבר משנת 2004 וכיהן כראש המחלקה בשנים 2000-2003. כמו כן כיהן במהלך השנים כמרצה וכפרופסור גם באוניברסיטת מערב אונטריו שבקנדה. זוסמן התמחה בתחומים של מדיניות מוניטרית, שוקי ההון והיסטוריה מאקרו-כלכלית ופרסם מאמרים רבים בספרות הבינלאומית בתחומים אלה.

פלוג ציינה כי זוסמן יביא עימו לוועדה המוניטרית ניסיון עשיר, הן בתחום המחקר הכלכלי והן בתחום התוויית המדיניות שיהווה תרומה חשובה לתהליך קבלת ההחלטות של הוועדה המוניטרית.

בספטמבר האחרון פרסמה מחלקת המחקר של בנק ישראל, בראשותו של זוסמן, מחקר מקיף על שוק המשכנתאות וההתמודדות עם תרחישים שונים. במחלקת המחקר הזהירו ממשבר משכנתאות במצב של מיתון או עליית הריבית בעתיד.

בנק ישראל יהיר ומנותק / אלי ציפורי