פרופ' סטנלי פישר מפרגן: "קרנית פלוג תהיה נגידה מצוינת"

הנגיד לשעבר התראיין הערב בערוץ 2, והתייחס למצב בשוק הנדל"ן: "בנק ישראל הצליח למתן את מה שקורה בשוק הנדל"ן אבל עדיף שתהיה תגובה חזקה מצד ההיצע, שזה בגדול בידי הממשלה"

"הציבור צריך להיות מאוד מרוצה מהבחירה בקרנית פלוג", כך אומר הערב (ב') נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר בראיון לחדשות 2, בהתייחסו לבחירה בפלוג לנגידה הבאה של בנק ישראל.

"עמדתי איתה גם בראש חטיבת המחקר וגם כמשנה לנגיד. יש לה יכולת ניתוח, יש לה אומץ להתמודד עם בעיות, ואני חושב שהיא תהיה נגידה מצוינת", כך אמר פישר.

בתשובה לשאלה על ההתיעצויות שערך עימו ראש הממשלה נתניהו בנוגע לתהליך בחירת הנגיד, אמר כי "אני לא מתייחס לשאלות על שיחות פרטיות. באופן טבעי ראש הממשלה דיבר איתי כמה פעמים, אבל זה ידוע".

עוד אמר פישר: "לא ציפיתי שזה יקח כל כך הרבה זמן, אבל הייתי ידעתי לכל אורך הדרך שמה שראש הממשלה ושר האוצר חיפשו היה את המועמד הכי טוב. אחרי שראו איך קרנית ניהלה את הבנק בארבעת החודשים האחרונים הם החליטו שהיא הכי חזקה ומתאימה וקיבלו את ההחלטה הנכונה לדעתי.

"בשלבים מסויימים היו שאלות האם התהליך יסתיים בשלב כלשהו, ועכשיו כשזה בסוף אני מניח שהכל מתחיל מחדש באופן חיובי", אמר, בנוגע למצב הכלכלה לאור תהליך בחירת הנגיד הארוך.

בנוגע לתמיכה הציבורית המדרדרת, על פי סקרים אחרונים, בשר האוצר לפיד, אמר פישר: "אין לי מידע בעניין הזה. בדיונים בינינו הוא מראה שהוא מבין את המצב הכלכלי ואני מתרשם מזה. אני לא רוצה להכנס לעניינים האלה, אבל אני מקווה שהאמון בציבור יתחזק".

עוד התייחס הנגיד לשעבר למחירי הנדל"ן, וציין כי "הבעיה העיקרית של בנק ישראל הוא שבנק ישראל יכול לטפל בצד הביקוש, אבל בלי תגובה מצד ההיצע, מצד הממשלה - ההשפעה של הביקוש, או מה שבנק ישראל יכול לעשות, היא חלשה. בינתיים אני חושב שבנק ישראל הצליח למתן את מה שקורה בשוק הנדל"ן אבל עדיף מאוד שתהיה תגובה חזקה מצד ההיצע, שזה בגדול בידי הממשלה והיא יודעת זאת".