השופט צבי סגל הגיש מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה

בשבוע הבא תתכנס בשנית ועדת האיתור ותחליט אם ליזום פנייה מטעמה למועמדים נוספים, לאחר שתתברר רשימת המועמדים שפנו אליה

ברגע האחרון - שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, הגיש מועמדות לתפקיד פרקליט המדינה. ל"גלובס" נודע כי שעות אחדות לפני תום המועד להגשת מועמדויות לוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, הלילה (ה') בחצות, הגיש השופט הוותיק (65) את טופסי המועמדות, ובכך הצטרף רשמית למירוץ על התפקיד שיפנה פרקליט המדינה היוצא, משה לדור, בעוד פחות מחודשיים.

בשבוע הבא ככל הנראה תתכנס בשנית ועדת האיתור ותחליט אם ליזום פנייה מטעמה למועמדים נוספים, לאחר שתתברר רשימת המועמדים שפנו אליה.

סגל הוא אחד השופטים הוותיקים בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובשנותיו על כס השיפוט טיפל בתיקי פשיעה חמורה מהמרכזיים והבולטים שהגיעו לבתי המשפט. לפני מינויו לשיפוט ב-1984 שימש במשך 7 שנים פרקליט במחוז דרום, ואף ניהל את מחלקת הפשעים החמורים בפרקליטות המחוז. במשך 8 שנים שימש שופט שלום בבאר-שבע, ואז קודם לבית המשפט המחוזי בעיר. ב-15 השנים האחרונות הוא מכהן במחוזי בירושלים.

באחרונה הוזכר שמו של סגל כמי שישב בראש הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי, במשפטם של נאשמים קטינים בעבירות מין בקטינה, שכביכול אולצה במהלך עדותה בבית המשפט להדגים כיצד נאנסה.

הפרשה התפוצצה בעקבות תלונתה של עורכת דינה הנוכחית של המתלוננת, עו"ד רוני אלוני-סדובניק, ואולם בירור מקיף שערך נציב תלונות הציבור על שופטים, לבקשת שרת המשפטים ציפי לבני, גילה כי מדובר בעלילת דברים, והנציב אליעזר גולדברג אף שיבח את השופטים על התנהלותם בניהול המשפט.

"לא משחק מכור"

בתחילת השבוע התכנסה לראשונה ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, בראשות היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ושבה חברים גם מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף; נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין; נציגת הציבור, עו"ד רחל תורן; ונציג האוניברסיטאות, פרופ' אריאל בנדור.

וינשטיין ביקש להדגיש כי בניגוד לפרסומים עיתונאיים שונים ולספקולציות הנשמעות ברחבי המערכת המשפטית, הסיפור אינו סגור מראש, הכול עדיין פתוח, ומועמדים פוטנציאליים השוקלים להתמודד אינם צריכים לחשוש.

"בפתח הדיון ציין היועץ המשפטי כי הפרסומים בדבר 'משחק מכור' או העדפה כזו או אחרת סומכים על אדני שווא, כלשונו", נמסר ממשרד המשפטים. "היועץ רואה את הצורך לפתוח שעריה של הוועדה בפני מועמדים רבים וטובים, בעלי כישורים מתאימים".

המועד האחרון להגשת מועמדויות הוא כאמור הלילה, ולאחר שייאספו הטפסים שהוגשו, תחליט הוועדה בישיבתה הבאה אם לפנות מיוזמתה גם למועמדים נוספים.