הטיפ היומי: מניה שלא הולכת לשום מקום ולא כדאי להחזיק

בקרדיט סוויס מפחיתים את התחזיות לרווחי דנונה לשנת 2014 ב-5%, ומצפים לרווח של 2.94 אירו למניה - נתון שנמוך ב-9% מהקונצנזוס

מניית תאגיד המזון מצרפת Danone נסחרת בכמה בורסות בעולם (סימול בפריז: BN:FP), ושווי השוק של החברה עומד על כ-35 מיליארד אירו. דנונה מייצרת ומשווקת מוצרי חלב, מזון לתינוקות, מים ותוספי תזונה.

באחרונה פרסמה החברה את דוחות הרבעון השלישי של שנת 2013. התוצאות הרבעוניות היו חלשות יותר מהאזהרה שפרסמה החברה קודם לכן, ודנונה מסרה פרטים בנוגע להיקף ה-Recall (הסרה מהמדפים) של מזון לתינוקות בשמונה שווקים באסיה, ויותר מכך, על עד כמה איטית ההתאוששות בפעילות עסקית זו. אמון הצרכנים "שביר" מאוד בתחום הזה, והשגה מחדש של נתח שוק היא דרך ארוכה, קשה ויקרה.

להערכתנו, הסרת המוצר מהמדפים תביא לכך שהרווח למניה בשנת 2014 ירד מתחת ל-3 אירו. הנפילה בשיעור הצמיחה של עסקי המזון לתינוקות לשיעור חד-ספרתי נמוך במחצית השנייה, לעומת כ-15% במחצית הראשונה לפני הריקול, פוגעת בשיעורי הצמיחה של הקבוצה כולה.

אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לרווחי דנונה לשנת 2014 ב-5%, ומצפים לרווח של 2.94 אירו למניה - נתון שנמוך ב-9% מהקונצנזוס. אנו מעריכים שברבעון הרביעי של השנה הנוכחית דנונה תרשום צמיחה אורגנית של 3.5% בלבד, ותנודות בשערי החליפין יפגעו ב-7% בשורה העליונה. אלו מגמות שיימשכו גם בתחילת שנת 2014, כך שקשה לראות התפתחות משמעותית ברווח הנקי למניה.

מפתה להסתכל על חברות מתחום הצריכה הלא-מחזורית, שנמצאות בקשיים, כעל סיפור של התאוששות צפויה. אולם לדעתנו, דנונה לא מציעה את זה, וגם לא שווי מפתה להשקעה - כיום היא נסחרת לפי מכפיל 17.5 על רווחי 2014, ברף העליון ביחס לחברות דומות.

אנו משאירים את המלצתנו למניית דנונה על "תשואת חסר", ומורידים את מחיר היעד למניה מ-54 אירו ל-49 אירו - המשקף דיסקאונט של כ-11% על מחיר השוק.

* מחלקת המחקר, קרדיט סוויס