על רקע כתב האישום: ניצב ניסו שחם פוטר מהמשטרה

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו לפטר את ניצב ניסו שחם, המואשם בהפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, המליץ לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לפטר את ניצב ניסו שחם, המואשם בהפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית. אהרונוביץ קיבל את המלצת המפכ"ל לפטרו.

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך חודש אוגוסט 2013 ביקש ניצב שחם לפרוש פרישה מוקדמת, אך באותה העת לא מצא לנכון המפכ"ל להיענות לבקשתו, מאחר שהחלטת מח"ש לגבי הגשת כתב אישום נגד הקצין עתידה הייתה להתקבל תוך זמן קצר.

"בתאריך 17/10/13, לאחר הגשת כתב האישום נגדו, העביר ניצב שחם בקשה חדשה לפיה הוא מבקש לפרוש, תוך ויתור על חופשת הפרישה העומדת לזכותו. המפכ"ל בחן בכובד-ראש את הבקשה ואת עמדות הגורמים המקצועיים והחליט שלא להיעתר לבקשת הקצין".

בסופו של דבר, נמסר מהמשטרה, "המשך שירותו של ניצב שחם נבחן על-ידי גורמי משמעת ויועמ"ש, ונמצא כי לאור חומרת כתב האישום ונסיבות האירועים המיוחסים לקצין יש מקום להמליץ על פיטוריו מן החייל".

נזכיר כי לפני שבועיים הגישה לבית משפט השלום בירושלים המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) כתב אישום נגד ניצב ניסו שחם בגין עבירות של מירמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, בפרשה בה מעורבות 8 שוטרות.