גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסרגל הדיגיטלי: איזו אוניברסיטה מובילה בפעילות הניו-מדיה?

למוסדות ההשכלה הגבוהה יש עוד הרבה מה ללמוד בנוגע לתחזוק הנוכחות הדיגיטלית שלהם ■ ברוב המוסדות העיצוב של אתרי הבית מבולבל ולא אחיד, ועל אף פעילות יפה ברשתות החברתיות, אין ניסיון ליצור קשר ישיר עם הסטודנטים

פתיחת שנת הלימודים האקדמית לפני כשבועיים הייתה נקודת הזמן הטובה ביותר לבדוק איך כל מוסד אקדמי מתנהל מול הקהל שלו. בשונה ממותגים אחרים, שקהל היעד שלהם אחיד, למשל חברת מזון שמוכרת לצרכנים - המוסדות האקדמיים צריכים להתנהל ולהתאים את עצמם מול כמה קהלים - סטודנטים, חברי סגל, מועמדים ותורמים פוטנציאליים.

במהלך אוקטובר בדקנו את הפעילות הדיגיטלית של שמונת מוסדות ההשכלה הגבוהה הגדולים בישראל (מעל ל-10,000 סטודנטים) במסגרת "הסרגל הדיגיטלי" - פרויקט משותף של "גלובס" עם מקאן דיגיטל, יחידת הפרסום הדיגיטלי של מקאן-אריקסון, וסוכנות המדיה החברתית Blonde 2.0. אל המקום הראשון הגיעה אוניברסיטת תל-אביב, בזכות אתר מעודכן, עמוד פייסבוק מושקע והשקעה טובה בגזרת המובייל.

בחינה כללית של המוסדות המובילים מצביעה על בעיה כמעט עקבית, שלפיה הפקולטות והמחלקות השונות נמצאות תחת תתי-אתרים ומתנהלות באופן עצמאי לחלוטין - בעיקר ברמת העיצוב הלא אחיד, מה שיוצר בלבול וכאוס בניווט באתרים. עם זאת, אפשר לראות את האוניברסיטאות מפתיעות באימוץ הרשתות טוויטר ואינסטגרם, בהשוואה לקטגוריות אחרות.

הבעיה הכללית של הפעילות ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק, היא חוסר היכולת לייצר שיחה עם הקהל ובעיקר הסטודנטים - ככל הנראה לאור העובדה שהשימוש בפייסבוק נעשה לצורך קידום ויח"צ לאוניברסיטה ולא לפעילות פנימית. מאמצי הקידום והשיווק של האוניברסיטאות בעולם הדיגיטלי באים לידי ביטוי בעיקר בתקופות של "ימים פתוחים" ולקראת פתיחת שנת הלימודים. הדברים באים לידי ביטוי במודעות פרפורמנס בפייסבוק ובגוגל וכן בדיוור ישיר, כל זאת בעיקר לצורך איסוף לידים עם פרטי התקשרות למועמדים. בימים הפתוחים האחרונים נעשה אף שימוש בפרסום במובייל.

1. אוניברסיטת תל-אביב: אתר אינטרנט מושקע ופופולריות יפה ביו-טיוב

חוד החנית של אוניברסיטת תל-אביב הוא אתר האינטרנט שלה, שעבר שדרוג מסיבי לפני כשנה ואכן ניכר כי הושקע שם לא מעט בהבניית היררכיה נכונה של אינפורמציה וחלוקה לקטגוריות, ובעיקר בעיצוב נקי, זורם ומזמין. עם זאת, באוניברסיטה לא השכילו לנצל את המומנטום ולהטיל עיצוב אחיד על כל הפקולטות. לפיכך, כל פקולטה מעצבת את אתר הבית שלה - תחת הדומיין של האוניברסיטה - לפי ראות עיניה, ויוצרת בלבול אצל הגולש. יתרה מזאת, גם עמודי הפקולטות וגם חלקים אחרים באתר נפתחים בחלון חדש, במקום להיפתח תחת אותו החלון.

באוניברסיטה התאימו את האתר למובייל, אך שכחו בדרך את אנשי האנדרואיד והאייפד כיוון שהוא רלוונטי רק לבעלי אייפון. לאוניברסיטה גם אפליקציה שמיועדת לסטודנטים בלבד ומספקת מידע אישי אודות ציונים, מערכת שעות, מצב תשלום שכר לימוד ועוד, מה שמרכז בצורה נוחה את המידע הרלוונטי במקום אחד ונייד.

במבט ראשון, עמוד הפייסבוק של האוניברסיטה נראה מושקע, עם הרבה טאבים שמביאים מידע מקוצר והפניות להרחבה באתר הבית, אך מבחינת פעילות הפוסטים עצמה, נראה שמדובר בעיקר ערוץ יח"צני לחוקרים ומחקרים, ולא בכזה שמנסה לייצר תקשורת ישירות עם הסטודנטים, שהם לקוחות האוניברסיטה.

באופן מפתיע, הטוויטר מייצר פוסטים ייחודיים, אבל הם רק מדווחים על עדכונים ולא מייצרים שיחה, כשממילא אין עם מי לדבר עם כ-50 עוקבים בלבד.

עמוד היו-טיוב נהנה מפופולריות גבוהה יחסית, עם 1.8 מיליון צפיות, והוא מתרכז בעיקר בתיעוד שוטף של כנסים. הפעילות באינסטגרם מרשימה ומציגה את הקמפוס והאוניברסיטה מכיוונים שונים ומגוונים - כדאי לתת במה לפיד התמונות הקיים שם, ישירות באתר הבית.

אוניברסיטת תל אביב / צילום מסך מתוך אתר הבית

2. האוניברסיטה הפתוחה: עמוד בית יפהפה ועשיר, המובייל לא מספיק חדשני

לאוניברסיטה הפתוחה יש עמוד בית יפהפה, צבעוני, עשיר, מזמין ודי קל לנווט בו. מנגד, נראה שמאמצי העיצוב בעמוד הבית עייפו את מפתחי האתר, שכן העמודים הפנימיים מוצגים בעיצוב מיושן עם הרבה טקסט ומעט (אם בכלל) שילוב של תמונות. ברמת מובייל אפשר למצוא אפליקציה לסטודנטים עם הפעולות הבסיסיות והרלוונטיות, אך בשל אופי האוניברסיטה והתלות בלימודים מרחוק, היינו מצפים לראות מעט יותר חדשנות.

בפייסבוק אפשר למצוא כמות לייקים מכובדת (32 אלף) ופוסטים מעניינים יחסית, שמצליחים לעיתים לצאת מהמסגרת של קידום המוסד עצמו. בטוויטר אין בשורה של ממש אלא בעיקר חזרה על סטטוסים מהפייסבוק. יש לציין לטובה פעילויות דיגיטליות אחרות של האוניברסיטה, כמו ספריית "פאר" שמציעה ספרים אלקטרוניים בחינם וכן את "למדא", שמשמשת כחנות וירטואלית למכירת ספרים בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה.

האוניברסיטה הפתוחה / צילום מסך מתוך אתר הבית

3. האוניברסיטה העברית: מתעלמת מגזרת המובייל אך חזקה בפייסבוק

עמוד הבית של האוניברסיטה העברית מעוצב בצורה קצת שונה אך עדיין נעים וקל לניווט, כמו טאבים לקהלים שונים עם אייקונים בולטים. עם זאת, האתר מתאפיין באותה בעייתיות בעיצוב כמו רוב האוניברסיטאות - אי-שמירה על אחידות. פקולטות, מחלקות ויחידות שונות באוניברסיטה מופיעות בעמודים בעלי עיצובים שונים ומבלבלים.

מפתיע לגלות שהאוניברסיטה העברית, אחת האוניברסיטאות הגדולות והוותיקות, מתעלמת לחלוטין מקיומו של המובייל - לא כאתר מותאם ובטח שלא כאפליקציה וחבל.

בפייסבוק ניכרת עבודה מרובה עם פוסטים על בסיס יומי וטאבים שמקשרים לטוויטר ויו-טיוב, מבלי לצאת מהעמוד וכן לחיפוש עבודות.

הפעילות בטוויטר ובאינסטגרם גם ראויה לשבח וביו-טיוב היא מושכת גולשים עם יותר מ-3 מיליון צפיות.

האוניברסיטה העברית / צילום מסך מתוך האינסטגרם

4. אוניברסיטת אריאל: שפה גרפית מיושנת

עיצוב האתר של אוניברסיטת אריאל מיושן ועמוד הבית לא מצליח לספק מספיק מידע רלוונטי. כך למשל, גם ההפניה לפקולטות השונות מתחבאת בתפריט וניתן להיכנס אליה רק מעמוד משני ולא מעמוד הבית. עם זאת, כל עמודי הפקולטות נמצאים תחת אתר האוניברסיטה עם שפה גרפית אחידה. כמו כן, שני התפריטים העיקריים מלווים את הגולש לכל אורך השהות באתר ומקלים על הניווט.

הכניסה מהמובייל מפנה להורדת אפליקציה לאנדרואיד או לאייפון, שמציגה פעולות בסיסיות ושימושיות כמו מערכת קורסים, ציונים והודעות. בפייסבוק הפוסטים סבירים מבחינת העניין שמגלים בהם הגולשים, ונציין לטובה את המיני-סייט שקיים כטאב ברשת החברתית. מנגד, אתר הבית מפנה לחשבון טוויטר שמעולם לא היה פעיל, וליו-טיוב - שם כמות צפיות נמוכה מאוד.

5. אוניברסיטת בר-אילן: הרבה מידע

האתר של אוניברסיטת בר-אילן איטי, מעוצב באופן קצת מיושן ומשעמם. הנושא העיצובי הולך לאיבוד גם בהקשר של הפקולטות השונות, שם כל תת-אתר נראה אחרת, כמו ברוב האוניברסיטאות. עם זאת, התפריטים נוחים ויש אינפורמציה רבה שניתן למצוא באתר.

המובייל הוא בכלל לא פונקציה ואין לבר-אילן שום נוכחות שם. בפייסבוק הפוסטים הם בעיקר יח"צניים ולא מנסים לייצר מעורבות וקשר עם הגולשים. התמונות שם מלוות בכמות גדולה של טקסט וחבל. ביו-טיוב כמות הצפיות מכובדת עם יותר מ-400 אלף שצפו בהרצאות ובראיונות עם מרצים. יש גם פעילות מעודכנת בגוגל פלוס, אבל מדובר ברשת חברתית שאין בה כמות משמעותית של גולשים בישראל.

6. אוניברסיטת בן-גוריון: משקיעה בטוויטר

אוניברסיטת בן-גוריון מפתיעה לטובה בכך שהיא שומרת על קו אחיד בעיצוב בין כל העמודים הפנימיים באתר הבית, אם כי כשעוברים לאתרי המחלקות התמונה משתנה. האתר מפנה את הגולש לפי השייכות שלו במנעד שבין מועמד לחבר סגל. במובייל אין שום פעילות. לאוניברסיטה יש אפליקציית אייפון ואנדרואיד עם פונקציות שימושיות לסטודנטים, אבל הבעיה היא שקשה למצוא אותה, הן באתר והן בגוגל.

ביו-טיוב כמעט חצי מיליון צפיות, כולל סרטוני פרומו לאוניברסיטה שהופקו באופן מקצועי. עמוד הטוויטר מנוהל באנגלית וכך מצליח לייצר מעט אינטראקציה עם הגולשים, שזה שיפור לעומת שאר האוניברסיטאות.

הפוסטים בפייסבוק מתעדכנים בתדירות יחסית גבוהה וכמות הלייקים יפה לצד טאבים שאוספים לידים ממתעניינים. זאת, לצד פיד אינסטגרם מעניין אך כזה שלא עודכן מחודש מאי השנה.

7. הטכניון: תנועה יפה ביו-טיוב

אתר הבית של הטכניון מעוצב באופן מיושן ויש עודף אינפורמציה בתצורת טקסט בלבד. כמו כן, יש מחסור בפונקציונליות וכשל בשמירה על עיצוב אחיד בין תתי-האתרים, בדומה לאוניברסיטאות אחרות. גם כאן המובייל אינו חלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית, וחבל שבשנת 2013 אוניברסיטה עם חזון ומהות טכנולוגיים לא מרימים את הראש ומסתכלים קדימה. אבל הטכניון מצליח לשפר את מעמדו ברשתות החברתיות עם מספר העוקבים הגדול ביותר בפייסבוק מבין שאר האוניברסיטאות, לצד עדכונים תדירים. הטאבים מספקים מידע ראשוני בשלל תחומים, אך בסופו של דבר רק מפנים לאתר הבית, לצד טאב על שלל הפקולטות שמפנה לעמוד הפייסבוק של המחלקה הספציפית. הטכניון שובר שיאים גם ביו-טיוב עם 8.5 מיליון צפיות.

8. אוניברסיטת חיפה: עיצוב לא מושך

האתר של אוניברסיטת חיפה קל לניווט אך נראה מיושן, והעיצוב של עמוד החדשות מבוסס על תבנית WordPress, שמתאימה יותר לבלוגים ולאתרים קטנים. בעמודים פנימיים הטקסט מוצג לא מעט פעמים כבליל, ללא נוכחות ויזואלית רלוונטית.

מנגד, יש נוכחות בולטת להרשמה לאוניברסיטה וכן לגיוס תרומות (נושא מהותי עבור מוסד אקדמי) בראש עמוד הבית. העיצוב הלא אחיד בתתי-האתרים של המחלקות נראה גם כאן, אם כי בצורה מופחתת. אתר המובייל המותאם מציג את עדכוני החדשות האחרונים ולא מידע רלוונטי ואין למוסד האקדמי אפליקציה.

בפייסבוק יש לאוניברסיטה מעט אוהדים. בטוויטר נעשית עבודה יפה עם פוסטים מקוריים, אך ללא היענות מהקהל. ביו-טיוב המצב מעט שונה, עם ערוץ מושקע וכ-600 אלף צפיות.

פעילות הניו-מדיה של האוניברסיטאות

מתודולוגיה

עוד כתבות

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות מסחריות על מדינת ישראל בשל הפעילות שלה בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

בורסת תל אביב. הנבואה ניתנה לשוטים, לתינוקות ולאינטרסנטיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הירידות בבורסה נחלשות; מדד הטכנולוגיה עולה ב-1%

ת"א 35 נסחר ללא שינוי ●  הדולר מזנק מול השקל, 3.74 שקלים ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין, המניה מזנקת ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% ● באופנהיימר ממליצים על הבנקים בארה"ב, "נסחרים בחסר עמוק"

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; וולוו: זינוק חד במכירות המכוניות החשמליות

שנגחאי עולה ב-1% ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"