לאחר כישלון הקידוח: גבי אשכנזי פורש מתפקיד יו"ר שמן

זאת כשנה וחצי לאחר מינויו ■ מספר לפני כן הודיעה שמן כי היא נוטשת לגמרי את הקידוח לאחר כישלון כל מבחני ההפקה ■ מאז הודעת החברה על הקידוח היבש ב"ים 3", צנחה המניה בבורסה בכ-92% ■ שמן הוציאה על הקידוח 170 מיליון דולר

על רקע כישלון קידוח "ים 3", יו"ר שמן גבי אשכנזי פורש מתפקידו - כשנה וחצי לאחר מינויו.

לפי הודעת שמן, אשכנזי הודה לחברה ונימק את החלטתו לאור סיום הקידוח ובעובדה שלא נמצא נפט, כמו כן בצורך לקצץ באופן מיידי בהוצאות החברה. "דירקטוריון החברה הביע את הערכתו הרבה לעשייתו של אשכנזי בהגעה למטרת הקידוח הסופית", נמסר מהחברה.

דירקטוריון החברה בישיבתו היום מינה את מיכאל בר חיים לתפקיד יו"ר זמני. בר חיים שימש עד כה כחבר דירקטוריון ובעברו שימש בתפקידים בכירים בהנהלת בנק לאומי ובתפקידים בכירים בחברות ציבוריות.

נציין כי מאז נכנס לתפקידו בנובמבר 2011 נהנה אשכנזי משכר חודשי בגובה 100 אלף שקל ומהטבות שכר נדיבות. בסך הכל נאמדת עלות שכרו בכ-3 מיליון שקל.

כזכור, ב-13 באוקטובר הודיעה שמן כי קידוח "ים 3" נמצא יבש (dry hole), כפי שנמסר לה על-ידי מפעילת הקידוח, חברת Caspian Drilling, לאחר מבחני הפקה ב-2 מקטעים.

מספר ימים לאחר מכן הודיעה שמן כי היא נוטשת לגמרי את הקידוח לאחר כישלון כל מבחני ההפקה. מאז הודעת החברה צנחה המניה בבורסה בכ-92%.

שמן מסרה אז, כי "מניתוח ממצאי הקידוח ועל פי המידע שהתקבל ממפעילת הקידוח, לא נמצאו בשכבות בהן בוצעו מבחני ההפקה כמויות נפט ברות הפקה". הקידוח הגיע לעומק של 5,700 מטר (כולל עומק מים) והחברה הוציאה כ-170 מיליון דולר. חלקם האפקטיבי של מחזיקי הזכויות מתוך סכום זה עומד על 138 מיליון דולר.