צחי הלוי: "אני? בן אדם מן המניין"

צחי הלוי נשאר רגוע מאוד גם כשהגיע לגמר "The Voice" וגם לאחר שזכה בפרס אופיר על משחקו בסרט "בית לחם" ■ בראיון ל"מנטוק" הוא חושף את מה שחשוב בחיים, מספר על המעבר ממוזיקה למשחק ומגלה מה השאיפה הפרטית שלו

מאז שנת אפס לספירה לא נהנתה בית לחם מבאזז תקשורתי כמו שקיבלה בחודשים האחרונים, וזאת בשל הצלחתו של הסרט "בית לחם" בבימויו של יובל אדלר.

בחוד החנית עומד צחי הלוי. בוגר "The Voice" והשחקן הראשי של הסרט שלמרות שבמקצועו כלל אינו שחקן, אלא ספק רקדן ספק פרקשניסט (נגן כלי הקשה), זוכה לתשבחות מכל כיוון על הופעתו ולפרסום רב. בעודו מצטלם להפקת אופנה מיוחדת עבור מגזין "MT", ניהלנו איתו שיחת אסוציאציות חופשית מהירה ומפתיעה.

ריקוד

מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי לרקוד, כילד, כנער וגם בתקופת השירות הצבאי. להפתעתי הרבה זה הפך להיות חלק מהמקצוע שלי ברגע שהצטרפתי ללהקת מיומנה ב-1998. מדהים לחשוב על קבוצה של 10 אנשים, שבתיאום מושלם ובמיומנות, תוך כדי תנועה ונגינה, יוצרים מופע שמסב הנאה לקהל רב. והם בסך הכל עושים את מה שהם אוהבים.

The Voice

חוויה. אף על פי שהופעתי על במות שונות ומגוונות הרבה לפני העונה הראשונה של התוכנית, היה בחוויה הזו משהו חדש ומרענן, הזדמנות לשיר בפני קהל חדש, וכל זאת על במה מכובדת ומקצועית.

תופים

גרוב. אני מאוד מחובר לקצב ככלל, חש אותו, שם לב למקצבים השונים שקיימים בכל דבר. החל מפעימות הלב, דרך רחש הציפורים ומנועי הרכבים, ועד למקצב שמאפיין כל שפה. שמחתי לגלות שבני היקר נדבק גם הוא בחיידק. יוצא לנו לנגן המון ביחד, הוא על התופים ואני בגיטרה.

תנ"ך

החוט המקשר, ההיסטוריה שלי. מספר פעמים התחלתי לקרוא אותו פשוטו כמשמעו, ללא ניתוחים מעמיקים. באחת הפעמים כשהגעתי לסיפור העקידה נתקעתי, ניסיתי להבין מה חש אברהם בדרכו לעקוד את בנו, הניסיון הזה הוביל אותי לכתיבת השיר "העקידה".

אלוהים

מילה עוצמתית. לצערי הדעות השונות בנוגע לקיומו, ובנוגע לדרך בה אדם אמור לחיות את חייו, מובילות אותנו למלחמות. אני בעד שאיש באמונתו יחיה.

אבא

אחד ויחיד ומיוחד. על אף שבילדות הוא נעדר רבות מן הבית מטעמי עבודה, תמיד ידענו שהוא שם. וזה לא היה קורה ללא אמא אחת יחידה ומיוחדת. ורק כשאתה נעשה אבא אתה מבין את גודל האחריות, והקשר נעשה מעגלי. אני מקווה שאצליח לעזור לבני להגשים את חלומותיו כמו שאבי עזר לי.

חוץ לארץ

ילדות. עד גיל 18 חייתי 12 שנים בחוץ לארץ. עכשיו, כשאני עוסק באמנות, זה גם הפך לשאיפה, להצליח "לגעת" בעוד אנשים מכל העולם. חבל שחוץ לארץ זה רחוק מדי, הרי גם לבנון, סוריה וירדן זה חו"ל.

נישואין

כשזה מצליח זה נהדר, מופלא, נותן לך כוחות. על אף שאין לזה נוסחה הייתי מהמר שנישואים מצליחים ברגע שישנה קבלה מוחלטת בין בני הזוג ורצון משותף. אני מקבל המון השראה מנישואים טובים ואמתיים.

גירושין

גם גירושין אפשר לעבור ללא משקעים ברגע שיש קבלה והבנה.

ראיון

אני מגלה שהראיונות שיצא לי לערוך בתקופה האחרונה מאפשרים לי לעצור לרגע ולבחון את עצמי, מה עשיתי עד עכשיו, מה הן דעותיי בנוגע לתחומים שונים בחיים. כלומר השיח הוא גם עם המראיין והקוראים אבל גם עם עצמי.

סלבריטי

מה זה? זה הפך להיות סוג של מקצוע ללא תוכן, כולם רוצים להיות מפורסמים. בעיניי סלבריטי אמור להיות מישהו שמגיע להכרה של הציבור מתוך הגשמה עצמית, ומעצם העשייה שלו גם נותן השראה לאחרים, וזה נכון לכל תחום בחיים.

שחקן

מאתגר וחדש. מפתיע מבחינתי. כמוזיקאי, יוצר וזמר אתה מאוד חשוף, אמתי וכן, והיה משהו בהגדרה "שחקן" שקצת שובר את הכללים, מאחר שאתה בעצם נדרש לעטות על עצמך דמות אחרת. ככל שאני מעמיק בנושא אני מבין כמה זה מאתגר לשחק, להצליח להיות אמין. בעצם שחקן טוב לא משחק, הוא פשוט נוכח.

בית לחם

אפשר לסכם במילה אחת - וואו. מההפתעות והאתגרים הגדולים של חיי. לעתים אני חש שכל החוויה שעברתי ב"The Voice" הייתה סוג של הכנה לחוויה העוצמתית שאני חווה עם הסרט "בית לחם", החל מהצילומים שקרו במקביל לצילומי "The Voice" ועד לכל ההצלחה שהפרויקט המשובח הזה קוצר.

צבא

חברים. בדיוק היום יש אירוע של העמותה של היחידה ששירתי בה. הכרויות מהשירות הצבאי זה דבר מדהים ומיוחד במיוחד בשבילי, כמי שבתור ילד החליף מדינה וחברים כל שנתיים. זה מרגש לדעת שבכל רגע נתון החברים האלה יעמדו לצדי בשעת הצורך, על אף שעברו 20 שנים מאז שהתגייסנו.

ישראל

בית. בית בהתהוות. התקבצות של בני אדם מתרבויות ורקעים שונים, בעלי דעות מגוונות, שעדיין מחפשים את הדרך הנכונה לבנות את הבית ואת יסודותיו. כמה טוב שהבית ליד הים.

כסף

חשוב, אבל במידה מסוימת. ההשתעבדות לכסף מרתיעה אותי. אין ספק שכסף יכול להקל על החיים, אבל לא חסרות דוגמאות לחיים של אושר ללא עושר, ולהפך, חיים בעושר ללא אושר. אני שמח שזכיתי להתפרנס ממקצוע שאני אוהב.

אהבה

מדהים. כמה טוב שיש אהבה. חוויתי לא מעט אהבות בחיי ועמן גם בא המון כאב. עם זאת, אני תמיד מחפש לחוש אותה, היא מעוררת, מפעילה, מלמדת ופותחת עוד צוהר. האהבה שיש לי לבן שלי דין שונה, הולכת ומתעצמת, לעתים מפחידה.

סקס

כמה טוב שהוא קיים. בין אם הוא מהווה תוספת מופלאה לאהבה או כשהוא בא כתשוקה בסיסית לחיבור בין בני אדם.

פרס אופיר

פרגון, תמיכה, טפיחה על השכם. כאילו מישהו בא ואומר לך תמשיך לעשות מה שאתה אוהב. לא מובן מאליו להתחיל כך קריירה של משחק, ועל אף ההכרה חש את חובת ההוכחה רובצת על כתפיי.

צחי

בן אדם מן המניין. אבא גאה, אמן, מוזיקאי זמר יוצר ועכשיו גם שחקן, שמודה בכל יום על ההזדמנויות שהחיים מזמנים לו.