גרנובסקי ודנקנר הגישו הצעה: יזרימו עד 1.55 מיליארד ש'

הקבוצה מציעה 2 חלופות: רכישת גרעין השליטה באי.די.בי פתוח או רכישה מלאה של אי.די.בי פתוח ■ את שתי החלופות מגבים סכומים בסך כולל של כ-450 מיליון שקל ■ ההכרעה בחודש הבא באולמו של השופט אורנשטיין

קבוצת אמבלייז בראשותו של אלכס גרנובסקי, בצוותא עם נוחי דנקנר, קבוצת נץ ומשפחת נוימן, הגישה היום (א') הצעה לבית המשפט לרכוש את השליטה באי.די.בי אחזקות. היום היה היום האחרון להגשת הצעות, כאשר ההכרעה תיפול באולמו של השופט איתן אורנשטיין בדצמבר השנה.

הקבוצה מסבירה כי הצעתה משלבת תשלום של סכומים גדולים במזומן לבעלי החוב של אי.די.בי אחזקות, בצירוף מתן אפשרות ליהנות בעתיד גם מאפסייד כתוצאה מחיזוק אי.די.בי פתוח בה הם יחזיקו מניות.

קבוצת המשקיעים מעמידה לרשות בעלי החוב שתי חלופות, לבחירתם. החלופה האחת: רכישת גרעין השליטה באי.די.בי פתוח (כאשר נושי אי.די.בי אחזקות יקבלו סכום משמעותי במזומן ויחזיקו גם במניות של אי.די.בי פתוח); והחלופה השניה: רכישה מלאה של אי.די.בי פתוח (תמורת סכומים במזומן לנושי אי.די.בי אחזקות).

את שתי החלופות מגבים סכומים בסך כולל של כ-450 מיליון שקל, שהופקדו בנאמנות קשיחה בבנק לאומי והתחייבויות של המשקיעים להזרמת סכומים נוספים עד למועד השלמת ההסדר (הקלוזינג).

החלופה הראשונה כוללת רכישת גרעין השליטה של אי.די.בי פתוח ונעשית לפי שווי חברה של 1.09 מיליארד שקל. סה"כ הזרמות הבעלים בחלופה זו עומדות על 1.17 מיליארד שקל, מתוכן 900 מיליון שקל יוזרמו כבר בקלוזינג. הזרמת הבעלים המשלימה, שאחרי הקלוזינג, תמומש בהתחייבות לביצוע הצעות רכש לפי שווי החברה בהסדר, דבר המהווה רשת ביטחון עבור בעלי החוב.

החלופה השניה כוללת רכישה מלאה של אי.די.בי פתוח ונעשית לפי שווי חברה של 900 מיליון שקל. סה"כ הזרמות הבעלים בחלופה זו מגיעות לסך של 1.55 מיליארד שקל (אם לא תבוצע עסקת כלל ביטוח עד לתאריך ה-1 ביוני 2014), מתוכן 900 מיליון שקל יוזרמו בקלוזינג.