ג'קי בן-זקן לאבי לוזון: לא אחתום על הסכם הרפורמה עם הטוטו

(עדכון): לדבריו, מכרז זכויות השידור פוגע בסמכויות מינהלת הליגה ■ יו"ר ההתאחדות בתגובה: "מ.ס אשדוד לא אמורה לחתום; המכרז אושר בבימ"ש מחוזי"

אחרי שנציגי מכבי ת"א איימו שלא לחתום על הסכם הרפורמה בכדורגל הישראלי, גורם נוסף שמאיים שלא ליישר קו הוא מועדון ספורט אשדוד. במכתב ששיגר הבעלים של המועדון, ג'קי בן-זקן, ליו"ר ההתאחדות אבי לוזון - מתנה בן-זקן את החתימה על הסכם הרפורמה, שאמור לסלול את הדרך לחתימה המיוחלת על הסכם השיווק של ההתאחדות לכדורגל עם הטוטו - בביטול מכרז השידורים שהוציאה ההתאחדות למכירת המשחקים המשניים של ליגת העל.

כזכור, בזמן המאבק מול הטוטו ומשרד הספורט הוציאה ההתאחדות לכדורגל מכרז בזק לשידור המשחקים המשניים של ליגת העל לשלוש עונות, 2016/17-2018/19. לאחרונה הוארך תוקף המכרז עד ל-21 בנובמבר. בחודש שעבר קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי להתאחדות יש סמכות מלאה לנהל הליך מכרז למכירת הזכויות, מאחר ובפועל עדיין לא הוקמה מינהלת ליגה.

במכתבו ללוזון טוען בן-זקן כי מכירת הזכויות מהווה מחטף, מאחר ועל-פי הסכם הרפורמה שמתגבש בימים אלו, נקבע כי "המינהלת העצמאית שתוקם תנהל את הפעילות המסחרית והכלכלית של ליגת העל, ותרכז את כל זכויות השידור של קבוצות אלו". עוד טוען בן-זקן כי "מכירת זכויות אלו זמן קצר לפני הקמת המינהלת מעקרת את סמכויות המינהלת ופוגעת בהסכם הרפורמה... זכויות השידור אותן ההתאחדות מבקשת למכור במכרז הועברו למינהלת בהתאם להסכם הרפורמה של הכדורגל הישראלי ובהתאם לדו"ח ועדת דודי כהן".

בן-זקן מסיים את מכתבו בדרישה הבאה: "במ.ס אשדוד מתנגדים למכירת זכויות אלו במסגרת ההתאחדות כמחטף של הרגע האחרון לפני הקמת המינהלת". כזכור, בן-זקן ואשדוד היו חלק מקבוצה שכללה גם את מכבי תל-אביב והפועל באר-שבע, שלא חתמו במזכירות ההתאחדות לכדורגל על ההסכמה להוציא למכרז את הסכם השידורים.

אגב, עניין נוסף שעלה היום לסדר היום בהתאחדות לכדורגל ובמשרד הספורט קשור להתפתחויות בעניינו של עופר עיני, שהודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו כיו"ר ההסתדרות בפברואר הקרוב. עיני הוא חלק מ"ועדת השניים" שכוללת את שרת הספורט לימור לבנת ואת עיני עצמו, שאמורים לקבוע בעתיד האם בוצעו הפרות של הסכם הרפורמה.

המכתב שהעביר בן-זקן ללוזון:

מועדון ספורט אשדוד
 מועדון ספורט אשדוד

***

מאוחר יותר הערב, שלח לוזון את תגובתו לבן זקן: "קבוצתך אינה מחויבת ואף אינה אמורה לחתום על מסמך הרפורמה. על מסמך זה, המופנה אל משרד הספורט ומפרט את המטלות שקיבלה על עצמה ההתאחדות ליישם בעקבות דוחות הוועדות הציבוריות, אמורה לחתום ההתאחדות. מסמך הרפורמה יידון בישיבת הנהלת ההתאחדות ובאסיפה כללית במסגרת הבאתו לאישור בפני מוסדות אלה".

בנוגע לטענותיו של בן-זקן על מכרז השידורים, הוסיף יו"ר ההתאחדות: "בכוונת ההתאחדות להמשיך בהליך המכרז, שלהזכירך, אושר במזכירות ההתאחדות וקיבל את אישור בית המשפט המחוזי בתל אביב".