בכיר בהסתדרות קורא לבחירות: "זו לא משפחת מלוכה"

מאיר בביוף: "יש פה מידה רבה של חוסר הגינות כלפי עשרות אלפי עובדים, פעילים ובעלי תפקידים, שעבדו קשה מאוד למען זה שהוא יזכה"

עופר עיני הדגיש היום (ג') כי אם חברי בית נבחרי ההסתדרות יבחרו כצפוי ועל-פי המלצתו באבי ניסנקורן לתפקיד יו"ר ההסתדרות הבא, הרי שניסנקורן יהיה בבחינת "נבחר" ולא בבחינת מינוי. המשמעות היא שבתחילת הקדנציה השנייה של עיני, מעל שלוש שנים לפני סיומה, יכהן אדם אחר בתפקיד ללא בחירות.

"ככה עושים גם ברשויות המקומיות", הסביר עיני במפגש עם עיתונאים, אבל לא כולם ממהרים לאמץ את הגישה הזו.

"אני חושב שהמעשה של עיני הוא טעות גדולה", מבהיר בשיחה עם "גלובס" יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, היחיד בהסתדרות שמתבטא נגד עיני בפומבי ולא בפעם הראשונה. "אדם שעומד בראש ארגון כה חשוב ומרכזי במשק לא יכל שנה וחצי אחרי שקיבל את אמון הציבור לקום ולפרוש, תהא הסיבה אשר תהא. יש פה מידה רבה של חוסר הגינות כלפי עשרות אלפי עובדים, פעילים ובעלי תפקידים, שעבדו קשה מאוד למען זה שהוא יזכה. להזכירך תוצאות הבחירות לא הוי פשוטות מבחינת עיני, אחוזי התמיכה בו כבר לא עמדו על 90% אחוז כמו בקדנציה הראשונה אלא 65% ומטה. להגיד לציבור גדול כל כך 'מיציתי', זה בעיניי לא מכובד".

בביוף לא חוסך במילים על מה שנראה כמו העברת השרביט של עיני לניסנקורן: "אני סבור כי שיטת ההמלכה שנהוגה בהסתדרות על-ידי שלושת יושבי הראש האחרונים שלה, מחיים רמון אחורה שנתן במתנה את התפקיד לעמיר פרץ ללא בחירות ופרץ שנתן לעופר עיני (שנה לאחר מכן עיני התמודד בבחירות וניצח ש.נ). זו לא משפחת מלוכה אלא ארגון עובדים דמוקרטי שנוסד לפני 100 שנים, והשיטה הזו לא הוגנת ולא דמוקרטית. יוצרים כאן מצב שבו קובעים עובדות ומונעים התמודדות הוגנת ודמוקרטית ממועמדים ראויים אחרים", הוא טוען.

על השאלה האם הוא רואה את עצמו מועמד לתפקיד, כפי שהצהיר היום גם איתן כבל, השיב: "אין לי עניין לענות לך כרגע על השאלה הזו".