מחר יצביעו נושי אלביט; מוטי זיסר יישאר בניהול החברה?

הדירקטוריון החדש שימונה ע"י מחזיקי האג"ח יחליט אם בתפקיד המנכ"ל יישאר זיסר - שסיכוייו טובים בשל תמיכת הקרנות יורק ו-DK פרטנרס

מחר בשעות הבוקר יצביעו נושי אלביט הדמיה על ההסכמות שאליהן הגיעה לאחרונה החברה, שבשליטת מוטי זיסר, עם בנק הפועלים. מדובר על אסיפת נושים שבה ייקחו חלק בנק לאומי ומחזיקי האג"ח. אסיפה זו דורשת רוב רגיל (מעל 50%) לאישור העקרונות, אשר אמורים להיכנס תחת מטריית הסדר החוב בחברה, שהיקפו נאמד בכ-2.5 מיליארד שקל. מוטי זיסר עצמו יישאר לאחר ההסדר ללא מניות אלביט הדמיה, אך עדיין לא נקבע אם ימשיך לנהל את החברה.

ל"גלובס" נודע, כי הדירקטוריון החדש שימונה לאלביט הדמיה על-ידי מחזיקי האג"ח לאחר אישור הסדר החוב, הוא שיחליט בנושא, מה שעשוי ללמד כי טובים סיכוייו של זיסר לשמש כמנכ"ל החברה. בעבר התנגדו בנק הפועלים וחלק ממחזיקי האג"ח להמשך כהונתו של זיסר, בטענה כי הוא האחראי לחדלות הפירעון שאליה הגיעה החברה.

מנגד זכה זיסר לתמיכת הקרנות הזרות, יורק ו-DK פרטנרס, האוחזות בכ-35% מהחוב. מכיוון שבלב הסדר החוב באלביט הדמיה המרה של חוב האג"ח למניות וחלוקתן למחזיקים, הרי שלעמדת שתי הקרנות יהיה משקל מכריע בהחלטות הדירקטוריון החדש.

הנושה המרכזי

בנק הפועלים הוא הבנק הנושה המרכזי של אלביט הדמיה, ונוסף על כך, חייב זיסר כמיליארד שקל לבנק באופן פרטי - חוב שכנגדו משועבדות מניות השליטה באלביט הדמיה. במסגרת ההסכמות שהושגו בין בנק הפועלים לאלביט הדמיה, בתיווכו של ג'רמי בלנק מקרן יורק, יפרוס הבנק לשלוש שנים את יתרת חוב החברה כלפיו (כ-200 מיליון שקל), ואף יסיר את האיום למימוש השעבוד שבידיו על מניות החברה הבת פלאזה סנטרס (29%), המהוות את הנכס העיקרי בפורטפוליו של אלביט הדמיה.

בתמורה לכך יקבל בנק הפועלים ביטחונות נוספים - המלונות של אלביט הדמיה באירופה ו-3% ממניות אלביט הדמיה. בסך הכול, לאחר השלמת ההסדר, יחזיק הבנק בכ-5.5% ממניות החברה.

הסדר החוב באלביט הדמיה הוא אחד ההסדרים הגדולים שידע השוק המקומי, ומחזיקי האג"ח - שיהפכו לבעלי השליטה בחברה - צפויים לספוג בו תספורת של למעלה מ-50% על החוב.

בחודש שעבר אישרו המחזיקים ברוב מוחץ את מתווה ההסדר, שלפיו יימחק חוב של 1.8 מיליארד שקל, אשר יומר ל-95% ממניות החברה (שיועברו לידי מחזיקי האג"ח), יונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף 666 מיליון שקל, לא יינתנו אופציות לנושאי המשרה בחברה וזיסר עצמו לא ייהנה מפטור מתביעות עתידיות, בניגוד לשאר נושאי המשרה הבכירים בחברה.

כעת, כאמור, נדרש ההסדר לאישור נושי אלביט הדמיה, ולאחר מכן לאישורו של ביהמ"ש. אם אכן יושגו האישורים הללו, תצא אלביט הדמיה לדרך חדשה, לאחר סאגת הסדר חוב מתמשכת של למעלה משנה.

אלביט הדמיה
 אלביט הדמיה