שיכון ובינוי השלימה החלפת אג"ח בכמיליארד שקל

רוב מחזיקי האג"ח - משלוש הסדרות הקצרות של החברה - יקבלו בתמורה אג"ח ארוכות יותר

חברת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי (שו"ב), הנסחרת בתל אביב לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל, הודיעה היום על השלמת מהלך של החלפת אג"ח. החברה החליפה כ-1 מיליארד שקל של חוב לזמן קצר בחוב לזמן ארוך יותר.

החברה שבשליטת שרי אריסון הציעה למחזיקי שלוש סדרות האג"ח שלה הצעת רכש חליפין. רוב מחזיקי איגרות החוב מסדרות 2, 3 ו-4, שהן לפרק זמן קצר יחסית (מח"מ של עד 3.1 שנים), נענו להצעת ההחלפה של שו"ב, ויקבלו בתמורה אג"ח במח"מ ארוך יותר, של עד 7.3 שנים.

בסדרה 2 נענו להצעה 81.9% מסך האג"ח, בסדרה 3 ההיענות עמדה על 57.2% ובסדרה 4 ההיענות הייתה בשיעור של 43.1%. כנגד כל 1 שקל ע.נ אג"ח מסדרה 2 יקבל כל משקיע כ-1.26 ש"ח ע.נ אג"ח מסדרה 6. כנגד כל 1 שקל ע.נ אג"ח מסדרה 3, יקבל כל משקיע כ-1.1 ש"ח ע.נ אג"ח מסדרה 7. כנגד כל 1 שקל ע.נ אג"ח מסדרה 4, יקבל כל משקיע כ-1.2 ש"ח אג"ח ע.נ מסדרה 6.

"ההיענות של מחזיקי האג"ח של שיכון ובינוי להצעה להחלפה של חוב קצר בחוב ארוך מהווה עדות נוספת לאמון של שוק ההון בקבוצה ובפעילותה העסקית", מסר סמנכ"ל הכספים של שו"ב, טל רז. החברה ציינה היום כי היות ששיעור ההיענות להצעת רכש החליפין באג"ח סדרה 2 היה יותר מ-75% מסך הערך הנקוב של האג"ח שבמחזור, הרי שבהתאם לתשקיף המדף, מוארכת כעת תקופת הקיבול עבור יתרת מחזיקי האג"ח מסדרה זו אשר לא נענו להצעת רכש החליפין. אלה יוכלו להגיש הודעות קיבול להצעה במשך שבעת ימי העסקים הבאים, כלומר עד 12 בנובמבר.

במחצית הראשונה של 2013 רשמה שו"ב הכנסות של כ-3.4 מיליארד שקל, עלייה של 1.4% ביחס לתקופה המקבילה. הרווח הנקי במחצית ירד ב-14.8% והסתכם בכ-253 מיליון שקל.

השקעה באלקון

בשבוע שעבר דיווחה שו"ב על השקעה של עד 21 מיליון דולר ברכישת 30% מחברת אלקון, העוסקת במתן פתרונות לטיפול בשפכים עבור חברות תעשייתיות. במסגרת ההסכם בין שו"ב למוכרים, היא תשלם 12 מיליון דולר, מחיר המשקף לאלקון שווי של כ-40 מיליון דולר. אלקון, הפועלת באזור התעשייה בקריית אתא, הוקמה ב-2003, ומציעה שירותי טיפול בשפכים תעשייתיים הנחשבים לחומרים מסוכנים.

נוסף על כך, הודיעה שו"ב כי החברה הבת הציבורית איי.די.או (ADO), הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, השלימה עסקת הקצאה של כ-21% ממניותיה לקרן סטנהם הבריטית, כחלק מעסקה של כ-100 מיליון אירו.

במסגרת העסקה תקבל לידיה ADO תיק נכסי מגורים של 48 בניינים בברלין, הכוללים כ-1,150 יחידות בשווי של 98 מיליון אירו. כמו כן תשלם ADO לסטנהם כ-8 מיליון אירו במזומן, נוסף על חוב של כ-62 מיליון אירו שהיא לוקחת על עצמה.

בעקבות השלמת העסקה הפכה סטנהם לבעלת המניות השנייה בגודלה ב-ADO, אחרי שו"ב, המחזיקה כ-38%. סטנהם היא קרן לונדונית המנהלת נכסים בהיקף של מיליארדי דולרים, ומתמקדת בעיקר בנכסים מניבים.