מנכ"ל מגדל יונל כהן, פורש; זכאי לכ-8.5 מיליון שקל

לפי ההודעה של מגדל, טרם נקבעו פרטי הפרישה ■ בסה"כ כהן צפוי לקבל ב-2013 שכר בעלות של 5.6 מיליון שקל ■ לפי הערכות, עופר אליהו יתמנה למנכ"ל

קבוצת הביטוח מגדל שיגרה הערב הודעה לבורסה לפיה המנכ"ל, יונל כהן, הודיע על רצונו לפרוש מתפקידיו בקבוצה. לפי ההודעה, טרם נקבעו פרטי הפרישה.

בהודעה שפרסם כהן למנהלי הקבוצה, עובדיה וסוכני הביטוח שקשורים עמה, הוא הודה לבעלים החדשים של מגדל ויו"ר הקבוצה, שלמה אליהו, על שהציע לו להתמנות ליו"ר מגדל , בנוסף לכהונתו כמנכ"ל הקבוצה. "זו הצעה מכבדת מאוד אך בחרתי לחפש אתגרים חדשים לשלב הבא בקריירה העסקית שלי - כמובן הכל אחרי שנבצע העברה מסודרת של התפקיד", הבהיר כהן.

אליהו האב, שהשלים את רכישת מגדל בשלהי אוקטובר אשתקד, מוביל שינויים רבים בחברה, במקביל לעזיבות של מנהלים אחרים ביוזמתם הם. בהנהלת מגדל חלו בשנה האחרונה תמורות רבות כשבין העוזבים נציין את אריק יוגב, צ'יקו זכריה, עלית כספי ואחרים.

תקופת כהונתו של כהן נחלקת לשתיים. יותר מ-4 השנים הראשונות של כהונתו תחת ג'נרלי האיטלקית, שליטתו בחברה הייתה מוחלטת ובעל הבית היה רחוק ולא התערב בחברה באופן תדיר. בתקופה השנייה, מאז כניסתה של משפחת אליהו, חופש הפעולה של המנכ"ל והיו"ר הקודם אהרון פוגל, שפרש לאחרונה לאחר 13 שנים בתפקיד, צומצמה. אך, בניגוד לחופש הפעולה שהיה לכהן ופוגל , מגדל של אליהו היא חברה שונה לחלוטין, שבה בעל הבית מעורב בכל הדברים החשובים הקורים בה.

מגדל מתבססת בעיקר על פעילות חיסכון פנסיוני וביטוח חיים, תחום בו יונל כהן נחשב למומחה מוביל, בעוד ששלמה אליהו ובנו עופר - המיועד לתפקיד מנכ"ל הקבוצה - מתמחים בביטוח כללי. עם זאת, עזיבותו של כהן הייתה באוויר מזה זמן, למרות שעד כה הוא היה אמור להישאר בקבוצה בתפקידים זמניים, מגדל נכנסת עתה לתקופה של אי בהירות בנוגע לדמויות המקצועיות שיובילו את פעילות ביטוח החיים והפנסיה.

כהן יקבל כ-8.1 מיליון שקל

באוגוסט ‎פרסמה מגדל את מדיניות התגמול שלה ובין היתר דיווחה כי המנכ"ל יונל כהן זכאי לתשלום של כמיליון שקל עבור דמי ייעוץ ואי תחרות לארבע וחצי שנים ממבטח סימון - סוכנות הביטוח הגדולה בישראל שבבעלות מגדל.

כהן זכאי לתשלום זה, כתוצאה מההסכם לרכישת מבטח שמיר, שהוא היה אחד מבעליה והוא יוענק לו כשיסיים את תפקידיו בקבוצה.

מדיווח החברה עלה כי נכון לסוף 2012 לכהן נצברו דמי ייעוץ ואי תחרות בהיקף של כ-8.1 מיליון שקל, כשב-2013 מדובר ב-426 אלף שקל נוספים. במגדל ציינו עוד ביחס להסכם הייעוץ ואי תחרות כי "לאור התקופה הצבורה של הסדר זה, החברה בוחנת יחד עם מר כהן שינוי אפשרי מוסכם של הסדר זה... וזאת, מבלי שיידרש סיום הסכם המנכ"ל".

מדיווח החברה עלה כי עלות התגמול של המנכ"ל גבוהה פי 28 מהממוצע בחברה ופי 40 מהשכר החציוני בה. בסה"כ כהן צפוי לקבל ב-2013 שכר בעלות של 5.6 מיליון שקל על פי הודעת החברה שפורסמה לפני כ-3 חודשים.